Сомбор: Грејање до краја године не више од старе цене

СОМБОР: Градско веће Сомбора, као представник званичног оснивача Јавног комуналног предузећа „Енергана“, која топлотном енергијом снабдева Сомборце, одобрило је нови ценовник варошкој топлани и пре почетка грејне сезоне.
sombor
Фото: Dnevnik (Filip Bakić)

Према речима директора овог предузећа Ђурђа Милановића, у складу са методологијом о утврђивању цене даљинског грејања корисници система даљинског грејања би у најмање два наредна месеца требали да плаћају знатно мање за загревање безмало 4.000 стамбених јединица и око стотинак предузећа и јавних установа.

- У складу са овом методологијом смањене су цене по оба основа, односно њен фиксни и варијабилни део – каже Ђурађ Милановић, презицирајући да ће октобарски и новембарски рачуни корисницима услуга градске топлане бити нижи за 13 одсто у варијабилном, односно три одсто у фиксном делу у односу на претходну грејну сезону – До краја године уследиће још једна корекција цене, али је већ сада сигурно да она, уколико и порасте, неће премашити цену која је била претходне грејне сезоне. Од Нове године би требао да буде потписан нови уговор са дистрибутером гаса за нашу државу, па ћемо видети да ли ће  и у ком обиму доћи до промене цена грејања – опрезан је Милановић у предикцији будућих ценовних кретања.

Када је реч о самим погонима градске топлане који поред три гасна котла снаге десет мегавата у свом систему имају и четири екстерне котларнице као и 13 километара топловода, према речима директора ЈКП „Енергане“ ремонти и припрема за нову грејну сезону су завршени на време.

- Грејна сезона, у целој Србији па и у Сомбору, званично почиње 15. октобра, али према нашим и актима оснивача она може уследити и раније, уколико се испуни услов да у 21 сат спољна температура падне испод 12 степени Целзијуса. У сваком случају наш систем је спреман за почетак овогодишње сезоне, па ће већ током викенда уследити такозване топле пробе, тако да Сомборци који су корисници наших услуга могу очекивати топлије радијаторе већ у недељу – најављује Милановић, који је од овог лета на челној позицији у ЈКП „Енергана“.

Као један од проблема који се константно појављује када је у питању ово комунално предузеће је и онај везан за наплату утрошене топлотне енергије. Не тако давно, суочени са огромним дуговањима потрошача што је могло да доведе и до значајнијих проблема у функционисању система даљинского грејања, градски челници су рачунајући на солидарност целог комуналног система  донели одлуку о подизању кредита, чиме су тадашњи огромни дугови према дистрибутеру гаса које је ЈКП „Енергана“ имало, успешно решени.

- Проблеми у наплати извршене услуге нису никаква новост, они су акутни у последњој деценији или две, пошто су и законска решења, односно процедура принудне наплате изузетно компликовани, али у неколико последњих година и на овом пољу се ситуација нешто побољшала, па самим тим је и наплата кренула набоље – сведочи директор ЈКП „Енергана“ – Поред тога активно сарађујемо са самим потрошачима, у покушају изградње свести о томе да редовно плаћање рачуна за утрошену топлотну енергију обезбеђује и несметано функционисање целог система за даљинско грејање, односно добру услугу самим потрошачима. Управо због тога ускоро ћемо кренути са акцијом усмереном ка корисницима наших услуга, односно пројектом „Редован платиша“, којим ћемо награђивати редовне платише рачуна за утрошену топлотну енергију – најавио је Ђурађ Милановић, директор сомборске топлане, односно Јавног комуналног предузећа „Енергана“.

М. Миљеновић

EUR/RSD 117.5782
Најновије вести