Жежељев мост преко Тисе полако спаја бачку и банатску равницу

ТИТЕЛ: Мост на реци Тиси код Титела отворен је за саобраћај у обе траке и тако је први пут од почетка радова на његовом реновирању он проходан за возаче са бачке и банатске стране, без чекања и саобраћајне сигнализације.
д
Фото: Dnevnik.rs

Прилком обиласка моста, види се да ће радови трајати још неко време, али како кажу грађани Титела и Книћанина које смо у том тренутку затекли на мосту, његово отварање за саобраћај је велики корак напред.

- Све време је на мосту стајао семафор који је пуштао наизменично једну, па другу траку, а то нам није пријало, поготово када су биле велике врућине. Једно време је свакодневно на прилазима моста била патрола полиције која је контролисала поштовање саобраћајних правила и забране саобраћаја за камионе и аутобусе, јер је било приче да ће, у случају кршења правила, мост бити потпуно затворен за саобраћај, а то би пореметило наше свакодневне активности – причају грађани који су у том тренутку прелазили из Перлеза у Тител.

Радници који се још увек виде у близини моста и механизација која се налази испод њега сведоче да су радови, које у вредности од 400 милиона финансира ЈП „Путеви Србије“, још увек у току и да ће у наредном периоду Жежељев мост у Тителу поново, гледајући на ушће Бегеја у Тису и Дунав са друге стране, поносно спајати Бачку и Банат

Наиме, мост неколико година није био проходан у оба правца, али су конкретни радови на њему трајали протеклих више од 12 месеци. Али, док смо разговорали са присутним грађанима, чули смо питања људи на прилазима мосту који су из аутомобила, у пролазу, желели да сазнају да ли је мост отворен за саобраћај у оба правца, без семафора, и након потврдног одговора приметили смо њихово олакшање. Због непоштовања постављене сигнализације и кршења забране преласка камионима и аутобусима, извођач радова на мосту је у мају прошле године претио потпуним затварањем моста за саобраћај, јер је то кршење прописаних мера доводило у опасност како саме возаче, тако и раднике на мосту, који су свакодневно обављали различите послове на његовом реновирању.

- Прошле године су неки возачи пролазили на црвено и пролазили тежим возилима, па је то могло да нас кошта тоталног затварања моста за саобраћај, а онда бисмо за пут од пар километара морали да у Тител и Бачку долазимо „обилазницом“, из Зрењанина до Жабља, а тај пут би нам био губљење и новца и времена. И то све због нечијег нестрпљења, које је могло да доведе до удеса на мосту или повреде неког од радника. Срећом, представници општине Тител су се договорили са извођачем радова и апеловали да мост остане отворен за саобраћај, уз наизменични пролаз – прича Радован, који свакодневно путује из Книћанина ка Новом Саду.

Мост су током радова могли да прелазе бициклисти, пешаци и пољопривредна возила, а аутобуси и камиони тежи од 12 тона су за пут до Титела морали неком другом рутом. Како кажу грађани, мост је пропао управо због непоштовања забране саобраћаја за возила тежа од 12 тона, коју су највише кршили возачи камиона и како кажу, надају се да ће се у будућности та забрана поштовати у потпуности, како би мост што дуже служио грађанима две општине и два региона, Бачване и Банаћане.

Мост на реци Тиси код Титела пројектовао је чувени инжењер Бранко Жежељ, који је познат по мостовима од пренапрегнутог бетона, какав је и овај у Тителу, који сада добија ново рухо и полако почиње да сија старим сјајем. Радници који се још увек виде у близини моста и механизација која се налази испод њега сведоче да су радови, које у вредности од 400 милиона финансира ЈП „Путеви Србије“, још увек у току и да ће у наредном периоду Жежељев мост у Тителу поново, гледајући на ушће Бегеја у Тису и Дунав са друге стране, поносно спајати Бачку и Банат.

Текст и фото: С. Кнежевић

 

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести