clear sky
32°C
06.06.2025.
Нови Сад
eur
117.1854
usd
102.4079
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

МЕТА УСКОРО БЕЗ ЗАПОСЛЕНИХ? Вештачка интелигенција преузима и оглашавање

05.06.2025. 11:18 11:29
Извор:
Дневник
а
Фото: AI

Компанија Мета Platforms све више елиминише потребу за људским радницима.

Након што је модерацију садржаја препустила алгоритмима а управљање платформом вештачкој интелигенцији, сада најављује и потпуну аутоматизацију оглашавања. До 2026. године AI ће самостално креирати огласе – од слике до текста – без икаквог људског учешћа.

Извршни директор Марк Закерберг недавно је на скупштини акционара представио визију будућности компаније:

„Желимо да дођемо у ситуацију где нам било која фирма једноставно каже шта жели – да прода производ или привуче новог купца – колико је спремна да плати за резултат, повеже свој рачун с нашим системом, а ми ћемо све остало урадити аутоматски,“ изјавио је Закерберг. Другим речима, Мета жели да постане потпуно аутоматизована машина за зараду, без улагања у људске ресурсе.

Нова технологија омогућава да вештачка интелигенција потпуно самостално креира рекламну кампању: довољно је да компанија пошаље слику производа и укаже колико новца има на располагању. AI затим сам генерише целу кампању – прави визуале, пише текстове, креира видео, одређује публику и расподељује буџет – све без икаквог учешћа маркетиншких стручњака.

Нису једини

Мета није једина која иде ка аутоматизацији оглашавања. Google је недавно представио нови алат Veo који ствара видео из текста, и очекује се да ће бити део будућих маркетиншких решења.

Компаније попут OpenAI и Midjourney већ се користе за креирање огласног садржаја, а Мета покушава да интегрише и њихове алате у своје системе. 

Док неко не искључи прекидач.

Осим тога, Мета уводи и напредну персонализацију. Исти оглас ће изгледати другачије у зависности од локације корисника: они који живе у снежним пределима видеће аутомобил како вози по планинском путу, док ће становници градова видети урбани пејзаж. AI ће у реалном времену прилагођавати садржај огласа подацима о кориснику.

Овакав приступ могао би потпуно да преобликује оглашавање за преко 3,4 милијарде корисника колико их имају Facebook, Instagram и остале платформе под капом Мете. Посебно је значајно то што оглашавање чини чак 97% прихода компаније, који су у 2023. износили 134,9 милијарди долара.

Највише ће профитирати мала и средња предузећа, која немају буџете за агенције. Уместо плаћања креативаца, копирајтера и маркетиншких стручњака, довољно ће бити да пошаљу слику производа и пусте AI да одради остало. 

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар