Аутопут Сурчин-Обреновац спреман за отварање

СУРЧИН/ОБРЕНОВАЦ: Деоница аутопута "Милош Велики" од Сурчина до Обреновца, дуга 17,6 километара, спремна је за отварање, које је најављено за 18. децембар, кажу надлежни и извођачи радова и додају да се тренутно завршавају ситнија уређења козметичке природе.
1
Фото: TANJUG/ TANJA VALIC

"Деоница Сурчин - Обреновац је спремна и биће пуштена у саобраћај. Тренутно су у току радови козметичке природе, као што је прање коловоза и друга ситна уређења", рекао је саветник министра грађевине Небојша Павловић.

Подсетио је да се деоница састоји од трасе и две велике петље - сурчинске и обреновачке, као и великог моста преко ушћа Колубаре у Саву који је дуг 1.581 метар.

"Тај мост је урађен на 27 стубова и са 33 распона, где је уграђено 88.000 кубика бетона и више од 11.500 тона араматуре. Деоница је изграђена неколико дана пре уговореног рока", истакао је Павловић.

Према његовим речима, у трасу аутопута од Сурцицна до Обреновца односно у насип је уграђено више од 2,7 милиона кубика песка и око 190.000 тона асфалта.

"Ова деоница заједно са они већ пуштеним у саобраћај чиниће аутопут Милош велики у дужини од 120 километара. У марту очекујемо наставак радова на спајању Новог Београда са Сурчином у дужини од 7,9 километара", рекао је Павловић.

Представник извођача радова Немања Мутић каже да је на траси аутопута највећи и најзахтевнији објекат велики мост преко Саве и Колубаре и додао да има још 11 мањих мостова.

Фото: TANJUG/ TANJA VALIC

Објаснио је да се велики мост код Обреновца састоји од јужног и северног приступног моста, као и главног моста, као и да је коришћен врло ефикасан и занимљив систем градње.

Мутић је рекао да је домаћа фирма изградила приступне мостове, док је за главни мост коришћена технологија изградње системом "крлетке".

Како каже, истовремено се прелазила вода односно радили су се јужни и северни мост и спајали према главном распону моста, који је дугачак 185 метара.

На том месту имамо и највећи пловни пут Саве у ширини од 150 метара, додао је он.

На деоници Сурчин - Обреновац почетком месеца екипа Тањуга присуствовала је завршним радовима и тестирању моста на оптерећење.

Нови аутопут са укупно 12 мостовских конструкција, распона од 11 до 1.581 метра, као и две петље Сурчин и Обреновац, како је најављено, требало би да буде отворен за саобраћај 18. децембра у присуству председника Србије Александра Вучића.

Заједно са већ отвореним деоницама: Обреновац-Уб, Лајковац-Љиг, Уб-Лајковац и Љиг-Прељина, повезаће цео потез аутопута од Београда до Прељине код Чачка у дужини око 120 километара.

Отварањем аутопута од Сурчина до Обреновца, аутопут "Милош Велики" ће преко Сурчинске петље бити повезан са Коридором 10 и Београдом.

Деоница је подељена на пет сектора: поред изградње моста, подразумева надзвожњак преко пруге Остружница - Батајница, као и две петље Сурчин и Обреновац.

Петља Сурчин повезује нову трасу аутопута са обилазницом око Београда односно будућим путем од Новог Београда до Сурчина, то јест од Војвођанске улице и Булевара Јурија Гагарина.

Фото: TANJUG/ TANJA VALIC

Сурчинска петља спаја аутопутпут Е-75 са аутопутем Е-763 (Милош Велики) односно путне коридоре 10 и 11.

Та петља налази се отприлике између петље Добановци и остружничког моста, тако да ће возачи моћи до петље Сурчин да дођу са јужне стране преко Остружнице, а са северне од Добановаца.

Специфичност деонице Сурчин - Обреновац је велики мост код Обреновца, дугачак 1.581 метар и широк 29 метара, који спаја сурчинску и обреновачку страну и да се састоји се од три моста, два прилазна и цетралног распона. Налази се на пловном путу Саве ширине 150 метара и висине 9,5 метара.

Иначе, тај мост је у јуну ове године спојио обале Бољеваца и Барича.

Распон између стубова на мосту је 275 метара.

Када је реч о петљи Обреновац, нешто је мања од сурчинске петље, а састоји се од две мостовске конструкције односно два надвожњака и представља везу Коридора 11 са Обреновцем и околним местима.

Радови су званично отворени у марту 2017. године, а уговором је предвиђено да цела деоница Сурчин - Обреновац буде готова до 5. јануара 2020. Вредност радова је 233,67 милиона долара.

Путеви Србије су инвеститор, а пројекат се финансира из зајма Ексим банке Кине.

Пројекат изградње аутопута Сурчин-Обреновац подразумева изградњу четири возне и две зауставне траке, у укупној ширини од 29 метара.

Главни извођач је кинеска компанија China Communications Construction, чија је ћерка фирма China Road and Bridge Corporation (CRBC) градила и Пупинов мост на Дунаву између Земуна и Борче.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести