Аутобуска предузећа подигла цене од 10 до 30 посто

Цене карата у међумесном превозу у протеклих неколико месеци су повећане од десет до 30 одсто због све скупљег горива на светском тржишту. Неки аутобуски превозници су пре неколико дана, 1. августа повећали цене карата, други су то учинили током јуна и јула или одмах када су цене енегрента почеле на скачу услед рата у Украјини.
r

За аутобуску карту од Новог Сада до Београда у зависности од превозника сада треба издвојити од 640 до 980 динара, до Вршца 1.350 динара, Кањиже 1.301 динар, Апатина 1.341динар, Суботице од 671 динар до 1.381 динар, Сенте 1.051 динар, Кикинде 931 динар…

Карта до Врбаса кошта близу 500 динара, Бечеја 572 динара, Зрењанина 450 динара, Титела 390 динара, Жабља 260 динара…

До познатих туристичких дестинација, попут Копаоника ,Врњачке бање и Соко бање, треба издвојити 3.130 динара у једном правцу, а Златибора 1.510 динара.

У међународном саобраћају до немачких градова у једном правцу превоз је изнад стотину евра. До Дизелдорфа и Есена треба 13.700 динара, Франфукта 11.900, али се може путовати са картом и од 11.340 динара. До Беча је повратна карта 40 евра...

Превозниици нису спремни да причају о вишим ценама карата, скупом гориву и како послују, али директор Пословног удружења “Србијатранспорт” Горан Алексић каже за “Дневник” да, упркос вишим ценама карата, превозници делатност обављају испод економске исплативости и да би зато карте требало да буду још скупље .

– Превозници свесно праве губитке да би задржали путнике и делатност - истиче Алексић и наводи да је гориво скупље за 60 одсто у односу на прошлу годину. Пошто су сви трошкови у саобраћају везани за овај енергент, Алексић спомиње да се аутобуска предузећа налазе у незавидном положају .

- За гориво превозници сада издвајају чак 45 одсто новца од прихода, мада би у структури трошкова требало да 30 одсто новца одлази на гориво 30 одсто на плате, 30 одсто на трошкове одржавања возног парка и десет одсто на ПДВ – каже Алексић и додаје да су поједина аутобуска предузећа из реда вожње избрисали директне поласке из Новог Сада за Београд и у супротном смеру јер брзим возом карта стаје свега 400 динара, па у аутобусима немају довољно путника.

Директор “Србијатранспорта” спомиње и да, осим за гориво, аутобуским превозницима добар део од прихода одлази на плате возача аутобуса које су сада вишестуко увећане у односу на протеклих неколико година.

– Немамо довољно шофера, пошто су због већих зарада отишли да раде у инсостранство и да би се задржали, сада имају веће личне дохотке –закључио је Алексић и подвукао да, иако је гориво све скупље, превозници нису смањили обим превоза, број административних радника ни плате.

Црна Гора, Босна

Карта до Јадранског мора и Будве у Црној Гори кошта у једном смеру 3.430 динара, али се карта може купити и за 3.770 динара. До Котора је карта 4.090 динара, односно 4.270 динара, а до Херцег Новог се продаје за 3.930 и за 4.380 динара.

За Републику Српску и БиХ аутобуске карте нису одвише скупе. До Бањалуке у једном смеру треба 1.390 динара, Бијељине 1.150 динара, Источног Сарајева 2.890 динара, Добоја 2.290 динара…

З. Делић

 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести