Грађани више не подносе пореске пријаве за утврђивање пореза на пренос апсолутних права, наслеђе и поклон, као и пореза на имовину, већ све чињенице релевантне за опорезивање могу изјавити код јавног бележника, наводи се у саопштењу.
Јавни бележник ће их уз исправу електронски доставити Пореској управи и локалној пореској администрацији, који по службеној дужности доносе решење које достављају грађанима на адресу пребивалишта.
Грађани сада за све послове у промету непокретности и наслеђивања непокретности више не посећују шалтере четири различите службе, већ их обављају у канцеларији јавног бележника.
На тај начин унапређује се квалитет услуге јавнобележничке професије и истовремено штеди време грађана.
Министарство подсећа да од 1. јула 2018. године јавни бележници подносе електронски исправу за упис у катастар за грађане, чиме су за готово 18 месеци примене службама за катастар непокретности доставили скоро 400.000 исправа.
Јавни бележници су слањем података о промету непокретности државној управи уштедели више од 28 милиона динара, док су грађанима уштедели више од 1,5 милиона дана за обилазак шалтера различитих институција.