Мишленова звездица можда засија и у новосадском ресторану

Који ресторани у Србији ће добити Мишленову звездицу, знаће се  14. децембра, а до тада трају нагађања који ресторани би могли понети светски познату звездицу, својеврстан кулинарски Оскар, највеће признање у гастрономском свету, које добијају ресторани с престижном понудом и услугом.
restoran
Фото: pixabay.com

У сваком случају, чињеница да ће Србија постати део „Мишленових” дестинација важна је за наше позиционирање на мапи туристичких дестинација и са становишта туристичког промета јер то значи и привлачење високоплатежних туриста. Уједно, примери из региона показују да је ресторанима који су добили само једну Мишленову звездицу промет наредне године порастао чак 25 одсто.

Избор о томе донеће стручњаци Мишленовог водича, који већ годину, на позив Туристичке организације Србије, обилазе анонимно наше ресторане у Београду, Новом Саду и другим туристичким дестинацијама широм земље.

Једну до три звездице додељујеМишлен

Диркетор Пословног удружења хотелијера и ресторатера Србије – HOREC Георги Генов каже за „Дневник” да због високих стандарда, HOREC није у могућности да претпостави колики је тачан број ресторана који би могли добити „Мишленову звездицу, али да ће бити задовољни ако је добије и један ресторан у Србији.

– Од земаља у окружењу, само Хрватска и Словенија су се нашле у Мишленовом водичу – Хрватска са седам ресторана са звездицама, а Словенија с два – казао је Генов.

25 одсто порастао промет ресторанима који су добили само једну Мишленову звездицу

У одабиру ресторана за престижне звездице, истиче директор HOREC-а, „Мишлен” се у потпуности ослања на своје стручњаке који обилазе ресторане, и то само оне који испуњавају минималне захтеве да би их уопште и посетили.

– „Мишлен” додељује од једне до три звздице, а њихови стручњаци се концентришу на квалитет, ниво и професионалност услуге, као и састав хране приликом оцењивања. Не обраћају велику пажњу на декорацију ентеријера и поставку стола приликом оцењивања – истиче Генов. – На тој позицији раде људи који су велики љубитељи хране, имају оштро око за детаље, одлично памте укусе и одлично упоређују различите врсте хране. Они морају да се уклопе у окружење, да се појаве у ресторану као најобичнији гости. Свака посета ресторану захтева детаљан опис искуства које су стекли у ресторану. Након одређеног времена, сви стручњаци се састају и одлучују који ће ресторан бити награђен Мишленовом звездом.


КомпанијаМишлен

„Mishelin Star” (Мишленова звездица) светски позната је ознака за ресторане који пружају изузетно висок квалитет хране и услуга. Компанија „Мишлен” се бави производњом гума, али и оцењивањем ресторана у целом свету и додељује „Мишленову” звездицу уколико су испуњени одређени критеријуми. „Мишлен” има дугу традицију оцењивања ресторана. Први пут је 1900. године издао водич да охрабри људе да путују по Француској, а од 1926. године је кренуо да шаље стручњаке за оцењивање по ресторанима.


„Мишлен” се у потпуности фокусира на квалитет хране, објашњава Генов, и наводи како се додељује одређени број звездица:

– Једна звезда значи: добро место за одмор приликом путовања, веома добар ресторан у својој категорији, који нуди припремање хране на константно високом нивоу. Две звезде су: ресторан вредан обиласка, који пружа одличну кухињу и веома пажљиво и с високим знањем направљено јело, које је на изузетно високом нивоу квалитета. Три звезде: ресторан вредан посебне посете, који пружа несвакидашњу кухињу, где гости једу изузетно добро, често у великој мери. Препознатљива јела веома пажљиво послужена, која садрже веома квалитетне и ретке састојке.

З. Делић

EUR/RSD 117.1544
Најновије вести