ШАНГАЈЕМ СЕ ШИРИ МИРИС СРПСКОГ ХЛЕБА И АЈВАРА Павиљон наше земље међу најпосећенијима на Сајму увоза у Кини

Према проценама Кинеског међународног сајма увоза, национални павиљон Србије до сада је посетило око 50.000 људи и он спада у најпосећеније.
s
Фото: Tanjug/Vlada Republike Srbije/Peđa Vučković

У Шангају на два паралелна сајма – Кинеском међународном сајму увоза и Међународном сајму вина „ProWine” - Србију представља 35 компанија, које су у претходних пет дана оствариле више стотина састанака.

Помоћник генералног секретара Владе Србије Данијел Николић очекује да ће Кинески међународни сајам увоза и сајам вина у Шангају бити плодоносни.

- Ово је круна посете председника Србије Александра Вучића и премијерке Ане Брнабић Кини и доказ да су се наши одлични односи са том земљом изместили у реалан живот - рекао је Николић.

Следећа фаза јесте да се, како је рекао, врати и повећа број туриста у нашој земљи у односу на 2019. годину која је била одлична по броју посетилаца из Кине.

- Велика је заинтресованост свих посетилаца и одушевљени су када чују да постоје директне линије, као и да ће Шангај и Гван Yо бити повезани са Београдом - рекао је Николић.

А са националног павиљона Србије, у оквиру Кинеског сајма увоза, шири се мирис хлеба и ајвара - јавља Тањугов извештач. Да се Кинезима посебно допао српски хлеб, јасно је када се погледа ред испред павиљона Србије у коме чекају да испробају њима мало познато пшенично брашно. Томе сведочи и јуниор шеф клуба Александар Илић који све то припрема. - Веома су заинтересовани јер је то за њих нешто ново. Пшенично брашно код њих није заступљено, одушевљени су, поготово у комбинацији са нашим ајваром. Интресује их и процес припремања хлеба, а посебно воле пикантан ајвар - рекао је Илић за Танјуг.

Помоћник генералног секретара Владе Србије није изненађен реакцијом Кинеза, а то и јесте била намера Србије – да се представи са оним што је занимљиво за кинеско тржиште.


Невероватне могућности

На економском павиљону је и директор фирме „Аевум Пет Царе” Душан Јовановић, који је за Тањуг оценио да је сајам у Шангају превазишао њихова очекивања.

- Ово је класичан Б2Б сајам. Ниједан састанак није био бесмислен. Суштина је да идемо убрзано са усаглашавњем сертификата са Кином и након потписивања Споразума о слободној трговини, могућности су невероватне - рекао је Јовановић.


- Мирис хлеба их је потпуно очарао јер хлеб није нешто што је својствено кинеском народу, јер углавном једу пирининач. Потрудили смо се да донесемо укусе како хлеба, тако чварака, ајвара, сухомеснатих прозвода из Србије. То је оно што је изазвала највећу реакцију кинеских посетилаца националног штанда и били су врло заинтересовани да пробају нашу ракију и наше вино - рекао је Николић.

На питање посетилаца сајма где све то може да се купи, представници српске државе су их упућивали на економски павиљон где се представљају српски привредници.

- За ових пет дана наше компаније су оствариле више стотина састанака. Мислим да је овакав заједнички наступ, где држава прикаже најбоље шта има од културног наслеђа и оно најбоље што има у смислу производа по којима смо познати, добитна комбинација за Србију на међународном сајмовима - објашњава Николић.

Е. Д.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести