САВЛАДАНА БРДА Тестирају се тунели кроз Грделицу

БЕОГРАД: Грађевински радови на јужној деоници Коридора 10 кроз Грделичку клисуру завршени су, а у току је тестирање и интеграција система тунела Манајле и Предејане.
Asfaltiranje tunela Manajle, Koridor 10 Foto: Tanjug
Фото: Танјуг/С. Жестић/Овако је изгледало асфалтирање тунела Манајле

Очекује се да ће овај део ауто-пута бити отворен за десетак дана.

Најдужи друмски тунел, Манајле код Владичиног Хана има две цеви, дужине 1.800 метара које су повезане евакуационим пролазима, а имају најсавременији телекомуникациони систем, саобраћајну опрему и сигнализацију и у Оперативном центру тестирају системе тунела.

"У тунелу постоји 13 различитих система, задужени су за безбедно управљање саобраћајем у тунелима. Тестираће се разне инцидентне ситуације", истиче Марко Милошевић из Оперативног центра, преноси РТС.

Тестираће се и тунел Предејане који је дуг 1.073 метра, а испред њега се налази техничко-оперативни центар из којег се управља сваким метром безбедности у самом тунелу, док је иза тунела јединствена петља у Србији, која "лебди" у ваздуху изнад Јужне Мораве.

На почетку јужног крака Коридора 10 највише проблема задавале су потпорне косине, али је проблем решен изградњом галерије. Подигнуто је више од стотину стубова, скоро 180 носача, уграђено око 10.000 кубика бетона и више од две и по тоне челика. У својеврсној галерији налик полутунелу дугом 150 метара подешава се расвета. 

"Остаје нам да у наредних неколико месеци завршимо санацију свих косина и клизишта, укупно је пет таквих места", указује Александар Сенић из Коридора Србије.

Деоница од Грделице до Владичиног Хана дуга је 26,4 километра, ту су сви објекти из уџбеника нискоградње, мостови, надвожњаци, петље, вијадукт, галерије, насипи, заштитни бедеми.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести