ТЕМА „ДНЕВНИКА”: Нa ауто-путу Рума–Шабац ничу нови мост, петље, обилазнице...

Радови на изградњи ауто-пута од Руме до Шапца су у пуном јеку, а неки делови су у завршној фази. Асфалтирана је лева коловозна трака на мосту преко Саве код Шапца, а интензивни су радови на продужетку мостовске конструкције код Кленка, као и асфалтерски радови на траси ауто-пута Рума-Шабац, објављено је на Инстаграму „Коридора Србије”.
2
Фото: Youtube/ vojvodinauzivo.rs

Крајем јула 2021. године спојен је овај мост преко Саве, након две године изградње. Том приликом, званичници су истакли да ће комплетан ауто-пут бити завршен најкасније до јесени 2023. године. Будући ауто-пут између Руме и Шапца дуг је 22 километра и имаће шест трака. Део је коридора Рума-Шабац-Лозница, јер ће од Шапца до Лознице бити изграђена брза саобраћајница од 55 километара. 

Комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на ауто-путу Рума–Шабац и брзој саобраћајници Шабац–Лозница, закључен је 19.11.2019. године са азербејџанском компанијом „Азвирт”. На овој траси планирана је изградња 54 моста и две петље.

Фото: Printscreen /YouTube/Vojvodina uživo

Како наводе у „Коридорима Србије”, изградња ауто-пута Рума-Шабац и брзе саобраћајнице Шабац-Лозница један је од приоритетних задатака у друмском транспорту, пошто је пројекат важан за развој и повезивање Срема, Мачве и западне Србије и Војводине, али и овог дела Србије са регионом, пре свега са Босном и Херцеговином.

Сам пројекат издељен је у три деонице: деоница Рума - мост на Сави, у дужини од 22 километра биће, ауто-пут пуног профила. Траса ће заобићи села Кленак, Платичево, Хртковци и Јарак, што би требало да растерети улице у овим насељима.

Испред Хртковаца гради се надвожњак с петљом, пошто ће се ауто-пут овде укрстити са државним путем Првог Б  реда број 20, а затим ће у луку заобићи ово и следеће село Јарак, остављајући их са леве стране.

Фото: Printscreen /YouTube/Vojvodina uživo

Почев из правца Шапца, аутопут ће ићи страном села Кленак ближе реци Сави, остављајући ово место, као и суседно Платичево с десне стране. Нова траса се не укршта с постојећом пругом Зворник–Шабац–Рума.

Мост преко реке Саве чине три међусобно спојене целине: прилазна конструкција на левој обали, конструкција моста преко реке и прилазна конструкција на десној обали. Дужина моста преко Саве је 1,33 километра, фундиран је на 371 шипу, са укупно 45 наглавних греда и 47 стубова. Главни распон између средишњих стубова, на основу димензија пловидбеног пута, износи 155 метара.

Фото: Printscreen /YouTube/Vojvodina uživo

На овај ауто-пут, осим везе са ауто-путем Београд-Шид, са севера, односно код Руме биће прикључен Фрушкогорски коридор, који почиње код Каћа, а са југа поменута брза саобраћајница Лозница-Шабац.

Скупштина Србије усвојила је на последњој седници предлог закона који ће држави омогућити кредит код Банке Интеза вредан 15 милијарди динара за финансирање саобраћајнице Рума-Шабац-Лозница. Корисник кредита се обавезао да ће одобрени новац користити само за финансирање пројекта, који је подељен на три деонице.

Деоница један је ауто пут Рума–Шабац, деоница два мост преко Саве, и деоница три брза саобраћајница Шабац–Лозница. Кредит се реализује на основу уговора који је држава са овом банком закључила 6. јуна.

Фото: Printscreen /YouTube/Vojvodina uživo

У образложењу закона се истиче да је изградња ауто-пута Рума-Шабац и брзе саобраћајнице Шабац-Лозница један је од приоритетних пројеката Републике у друмском транспорту, јер је он важан за развој и повезивање око 600.000 људи у Мачванском и Сремском округу, али и Подриње и западну Србију са Војводином, као и тај део Србије са регионом, посебно БИХ. Подвлачи се да је Влада Србије је 9. августа 2018. године усвојила одлуку  о образовању радне групе за реализацију пројекта Рума–Шабац–Лозница.

Подсећа се да је тада  одлучено да се и на овом пројекту сарађује управо са азербејyанском компанијом „Азвирт”, како би се дошло до прихватљивог облика финансирања те саобраћајнице. Крајем 2019. усаглашен је и потписан Комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на између републичке владе, „Путева Србије”, „Коридора” и „Азвирта”.

Уговором о дугорочном инвестиционом кредиту договорена је тромесечна отплата зајма, са роком доспећа од 10 година. Средства зајма се могу повлачити до 30. јуна 2025. године, а рок расположивости може бити  продужен. Предвиђена је и могућност превремене отплате зајма, уколико се процени да је то повољније са становишта управљања јавним дугом, уз плаћање свих доспелих обавеза по основу камате и других трошкова банке. Накнада за превремену отплату износила би 1,50 посто од износа кредита који се превремено отплаћује.    

С. Кр. - С. Ст.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести