Ванси преузео аеродром Никола Тесла на 25 година

БЕОГРАД: Француска компанија "Ванси ерпортс Србија" је данас свечано преузела управљање београдским аеродромом "Никола Тесла" и започела концесију на 25 година.
aerodrom nikola tesla
Фото: Tanjug (F. Krainčanić, arhiva)

Ванси је прославио почетак свог пословања у Србији на Терминалу 1 београдског аеродрома, а свечаности су присуствовали премијерка Ана Брнабић, генерални директор "Ванси концесије" и председник компаније Ванси ерпортс Никола Нотбар и потпредседница владе и министри у влади Зорана Михајловић, Расим Љајић, Александар Антић, Зоран Ђорђевић, амбасадор Француске у Србији Фредерик Мондолони, градоначелник Београда Зоран Радојичић, заменик градоначелника Горан Весић...

На видео биму, на Терминалу 1, исписан је слоган - Осветли свој свет, и приказане авиолиније са авиорутама које иду од Београда широм света.
Представници Владе Србије, аеродрома "Никола Тесла" и француске корпорације Ванси су, након спроведеног тендера, потписали 22. марта уговор о концесији на 25 година за београдски аеродром.
Међународни тендер је спроведен од 10. фебруара 2017. кроз фазу претквалификација, фазу необавезујућих понуда и фазу обавезујућих понуда, а одлука је донета 5. јануара 2018. године.

Ванси је понудио да уложи у аеродром 1,46 милијарди евра, а у та улагања спадају једнократна накнада, минималне годишње концесионе накнаде и капитална улагања.
Ванси је најавио да има циљ да током концесије достигне број од 15 милиона путника годишње на београдском аеродрому.
Аеродром "Никола Телса" ће бити централа Вансија у југоистоцној Европи, са којег ће развијати свој међународни саобраћај, а нарочито интерконтиненталне летове. 

О плановима за развој аеродрома говорио је, на Терминалу 1, генерални директор "Ванси концесије" и председник компаније Ванси ерпортс Нотбар.
Француска компанија је крајем децембра прошле године уплатила једнократну концесиону накнаду од 501 милион евра за аеродром "Никола Тесла" и тиме је омогућила преузимање  управљања београдским аеродромом на 25 година.
Ванси је уплатио првих 501 милион евра и тај новац је, како је тада најављено,  на име дивиденде распоређен у буџет Републике Србије у износу од 417 милиона евра, док је остатак од 84 милиона евра припао малим акционарима.

Годишња концесиона накада ће износити између 4,4 милиона евра до 15,1 милиона евра и уплаћиваће се у наредних 25 година у зависности од остварених реузлтата.

Ванси ерпортс се, такође, обавезао да ће уложити у развој инфраструктре укупно 732 милиона евра, а неке од најважнијих инвестиција: у првих пет година биће извршена санација и реконструкција главне полетно-слетне стазе, изградња уметнуте полетно-слетна стазе, изградња нових рулних стаза и реконструкција помоћних, као и изгардња брзих излаза са писте, реконфигурација терминала и изградња нових објеката и унапређење система.
Обавеза Ванси је да у наредних 25 година број путника порасте годишње три пута односно са 5,3 милиона на 15 милиона, а број авиооперација да се дуплира са 59.000 на 120.000, колико се очекује.

Држава Србија остаје власник аеродрома "Никола Тесла", тако да је Ванси само преузео управљање аеродромом на 25 година.
Концесиона накнада од 501 милион евра је уплаћена аеродрому "Никола Тесла 21. децембра преко Поштанске штедионице, а истог дана је у Влади Србије директорка Директората за цивилно ваздухопловство Србије Мирјана Чизмаров уручила директору предузећа Ванси ерпортс Србија доо Николасу Брусу сертификат аеродромског оператера.

Ванси се обавезао да неће отпуштати раднике и да у наредне три године неће повецавати таксе на аеродрому.
Министарство финансија је најавило да ће део уплаћеног новца бити  искоришћен за враћање старих дугова које је оставила претходна власт, а део за велике инфраструктурне пројекте у будућности.

Средства за улагање у београдски аеродром ће обезбедити "Ванси ерпортс Србија д.о.о." као концесионар, а том великом инвестиционом програму допринеће и Европска банка за обнову и развој (ЕБРД), која је обезбедила  кредит у износу до 72 милиона евра и синдицирани кредит од 110 милиона евра.
Ванси је један од пет највећих аеродромских оператера у Европи, који послује у 12 земаља света на 46 аеродрома.
У сарадњи са око 250 авиокомпанија Ванси је услужио 240 милиона путника у 2018. години.

Послује у Француској, Португалији, УК, Шведској, Камбоџи, Јапану, САД, Доминиканској Републици, Костарики, Ццилеу, Бразилу и Србији.
Ванси, који има 14.500 запослених, развија, финансира, гради, и управља аеродромима користећи своје инвестиционе способности, међународну мрежу и знање како би оптимизовао управу и учинак аеродромске инфраструктуре, као и проширење објеката и градњу нових.
У 2018. годишњи приход за активности управљања је износио 3,6 милијарди евра, са консолидованим приходом од 1,6 милијарди евра.
Мрежа аеродрома компаније Ванси ерпортс је у четвртом кварталу 2018. године опслужила близу 48 милиона путника, што је пораст од 7,2 одсто у односу на исти период 2017. године.

Аеродром "Никола Телса" ће бити централа Вансија у југоистоцној Европи, са којег ће развијати свој међународни саобраћај, а нарочито интерконтиненталне летове. 
У Србији, промет на београдском аеродрому 'Никола Тесла", који је компанија Ванси ерпортс преузела крајем децембра 2018. године на 25 година, порастао је у четвртом кварталу за два одсто на 1,2 милиона путника.
Током читаве године, саобраћај на београдском аеродрому порастао је за 5,4 одсто на 5,6 милиона путника.
 Ројтерсовом тексту подсећају да је Ванси ерпортс 27. децембра прошле године потписао уговор о преузимању 50,01 одсто акција у лондонском аеродрому Гетвик.

zen
14.02.2019 • 09:04
Blago Beogradjanima. Ionako im avioni kruze iznad kuca, a sad treba povecati broj onih sa najvise putnika/ interkontinentalne/ !
EUR/RSD 118.0300
Најновије вести