НИЈЕ СТО ДИНАЛА, АЛИ МОЖЕ ДА ПОСЛУЖИ Аутомобили из Кине крећу у напад на светско тржиште ИПАК, ПОВЕДИТЕ РАЧУНА О ОВОМЕ

„Голф двојка, мало прешао, директ из Немачке“ некада је важило за идеалан аутомобил просечног Србина. Макар је тако било све до сада.
1
Фото: X/printscreen

Прошле године Кина је престигла Немачку и, после Јапана, постала други највећи светски извозник аутомобила. Ситуација на нашем тржишту је таква да се све више на нашим путевима могу видети кинески аутомобили.

Борис Ћоровић, генерални секретар Српске асоцијације увозника возила и делова, у разговору за Ало! истакао је да, иако увоз кинеских аутомобила расте у односу на прошлу годину, експанзија на европско тржиште догодиће се тек када Кинези буду почели да продају електричне четвороточкаше.

- Код нас постоје три кинеска модела аутомобила, а њихова продаја бележи раст. Досад је продато око 230 аутомобила - рекао је Ћоровић, који верује да ће Кина постати озбиљан конкурент у аутомобилској индустрији када буде почела да продаје електричне аутомобиле.

- Кинези имају технологију да произведу јефтиније електричне аутомобиле, а пре свега батерију која чини 40 одсто вредности аута. Већ је кренула навала на Европу, а Европска комисија не може да се тржишно избори с кинеским електричним аутомобилима, па су покушали разним административним забранама да ограниче њихов продор на тржиште - рекао је Ћоровић, и додао да при избору аутомобила, осим земље порекла, и други фактори играју битну улогу.

- Уколико већ размишљате да постанете власник аутомобила из Кине, прво што треба да урадите је да се распитате о распрострањености сервисне мреже. Такође, да ли су резервни делови доступни и колико морате да чекате на њихову испоруку - испричао је Ћоровић за Ало.

Милан Божовић, стручњак за безбедност саобраћаја, рекао је за Ало! да је за сваког купца аутомобила најважније питање безбедности.

- Када је реч о кинеским аутомобилима, важна је и сервисна мрежа. Ако се деси да вам се аутомобил поквари у Пироту, а сервис постоји само у Београду, онда морате да плаћате шлеп, што је додатни трошак - рекао је Божовић, и додао:

- За возило је најважније да ради што дуже, а ја сам се одувек руководио тиме да је боље купити половни, проверени ауто од новог. Имате разне моделе кинеских аутомобила који коштају до 35.000 евра, за тај новац можете да купите половни аутомобил луксузне класе и да га возите наредних 15 година без проблема - рекао је Божовић.

Ало

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести