Савић: Новац од концесије за смањење дуга или инвестиције

БЕОГРАД: Економиста Љубодраг Савић сматра да је, из угла приватизације, одлука о давању Аеродрома "Никола Тесла" под концесију, финансијски задовољавајућа, а његова препорука је, каже, да се добијени новац употреби за смањење јавног дуга или за капиталне инвестиције.
 Ljubodrag Savić Foto: Medija centar Beograd
Фото: Љубодраг Савић Фото: Медија центар Београд

Савић за Танјуг каже да је тешко сада ценити да ли је тај новац, који ће се добити довољан или није, да би требало анализирати и неке друге ситуације...

"Ако ценим из угла из процеса приватизације, а да подсетим све што смо до сада продали, а продали смо више од 2.500 предузећа и кеширали мање од три милијарде евра, онда је ово продаја која би се могла означити, са финансијске стране, као задовољавајућа", рекао је Савић.

Према његовим речима, обећане инвестиције се односе на дуги период од 25 година.Савић каже да различита искуства постоје и у непосредном и ширем окружењу."Једно је када се нешто обећа, када се направи уговор, а потпуно друга прича да ли ће баш концесионар да се придржава свих елементата тог уговора или неће. То остаје да се види" навео је.

Истакао је да, ако би се само ценило из угла цифре која је обећана, "то није тако мало за инвестирање".Он је указао и да то зависи умногоме од развоја предузећа и да ли је онакав какав је предвиђен од оних који су преузели концесију

"А они су поприлично амбициозни. Како сам могао да видим из штуре информације, у кратком временском периоду до 2024. године они процењују да би тамо требало да буде седам и по милиона путника, а 2030. године 10 милиона путника што је 100 одсто повећања, то су амбициозни циљеви који подразумевају нове инвестиције. Тешко је из овог угла оцењивати да ли ће то бити или неће, ако то заиста буде онда је то нешто што има смисла", навео је Савић.

Савић сматра да новац треба уложити у смањење јавног дуга илиу капиталне инвестиције.

Напомиње да је био међу онима који су били против давања концесије, али да је то нешто што је прошлост, да се држава одлучила на неки други корак, те да је његова препорука, "а верујем да је и држава свесна тога" да новац треба уложити у једну од две намене - за смањење јавног дуга или за изградњу објеката од капиталног значаја

"Имајући у виду да су та средстава добијена од уступања капиталне инвестиције, што аеродром јесте, најмање што се може очекивати јесте да се та средства на паметан начин утроше, односно да се утроше на сличне намене" рекао је Савић.

Упозорио је да тај новац никако не би требало да "оде" као што је било 1997.године када се 1,5 милијарди марака, од прве продаје 51 одсто српског Телекома, где се највећи део новца поделио предузећима да се финансијски опораве, један део завршио за пензије, у општу и личну потрошњу "и практично као држава и друштво нисмо имали неке нарочите користи".

"Новац би се могао искористити да се затворе кредити са највишом каматном стопом, да смањимо јавни дуг, могао би се искористити за бржу градњу неких инфраструктурних објеката од капиталног значаја - пруге, коридор 10, коридор 11. Нешто што представља најважније пројекте за државу Србију, пројекти који се граде више деценија, за које треба издвојити значајна средства или за које држава најчешће повлачи кредите" назначио је Савић.

Председник и премијерка Србије Александар Вучић и Ана Брнабић данас су саопштили да је француска компанија "Ванси ерпортс" (Винци Аирпортс) победила на тендеру за добијање концесије за београдски Аеродром "Никола Тесла" и поручили да је реч о милијарду и по евра, што кроз финансије, што кроз инвестиције. 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести