Око 70 одсто корисника платних картица у Србији купује онлајн

БЕОГРАД: Око 70 одсто корисника платних картица у Србији набавља робу и услуге путем интернета, а одећа и обућа су артикли који се највише купују онлајн (65 одсто), показало је регионално истраживање које је сповела компанија Виса у оквиру кампање „У корак са дигиталном будућношћу.“
gotovina, Dnevnik/Slobodan Šušnjević
Фото: Дневник/Слободан Шушњевић
Рачуне за комуналије путем интернета плаћа њих 37 одсто, а по 31 одсто набавља мале кућне апарате и козметику и препарате за негу лепоте.
 
Више од две трећине навело је да би их бесплатна испорука подстакла да у будућности више купују преко интернета.
 
Као главне разлоге за онлајн трговину купци истичу уштеду времена, сигурност, брзину, уштеду новца и практичност, велики избор, затим чињеницу да за кратко време могу да нађу и упореде разне понуде.
 
Око 76 одсто потрошача најчешће користи паметни телефон за онлајн куповину, а у компанији Виса кажу да је епидемија вируса Ковид-19 убрзала дигиталну трансформацију широм света, а да грађани Србије следе овај тренд и прелазе на трговину која је дигиталне природе, јер желе да намирнице и другу робу купују на брз и безбедан начин.
 
Резулати истраживања које је спроведено током маја, на узорку од по 500 корисника картица у земљама из региона, старости од 18 до 55 година, показали су да најбоље резултате по питању е-трговине у региону бележи Северна Македонија, где чак 90 одсто грађана купује путем интернета.
 
У Босни и Херцеговини такође расте интересовање за веб продавнице, будући да се 56 одсто испитаника определило за овај облик набавке, док је у Албанији 
EUR/RSD 117.5920
Најновије вести