УБРЗАНО СЕ ПРИПРЕМА ИЗГРАДЊА ЗАПАДНЕ ОБИЛАЗНИЦЕ ОКО НОВОГ САДА Бржи и сигурнији моторни пут до Бачке Паланке на видику, села ће одахнути од саобраћајне гужве У ПЛАНУ И ОБИЛАЗНИЦА ОКО ЈОШ ЈЕДНОГ ВЕЛИКОГ МЕСТА У ВОЈВОДИНИ

Два велика пројекта  ускоро почињу да се реализују, а тичу се Новог Сада и Бачке Паланке. 
d
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Ускоро се очекује грађевинска дозвола за мост између Бачке Паланке и Нештина, а чине се убрзани кораци  за градњу западне  обилазницом око Новог Сада. То ће удахнути нови живот и олакшати транспорт кроз Нови Сад, Бачки Петровац, Бачку Паланку, Бач, а значиће пуно и за бројна села која ће имати приступ брзој саобраћајници. Осим тога, планира се обилазница око Темерина  и друга саобраћајна трака до Бачког Јарка.

Почетком припрема за изградњу моста преко Дунава између Петроварадина и Каћа, постало је извесно да ће у наредних неколико година, према најавама званичника до 2025, Нови Сад решити транзит на свом источном и јужном ободу и кроз изградњу Фрушкогорског коридора. На северном рубу градског подручја то је учињено изградњом режијских саобраћајница паралелно с ауто-путем Е-75, а да би транзит потупно заобишао градско подручје преостаје да се изгради обилазница око западних делова Новог Сада.

Мотопут ће пролазити атаром Руменке, крај Ветeрника, Футога, Гложана, Челарева, и стизати до кружног тока код Бачке Паланке
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Путања

Према Просторном плану Новог Сада, кровном планском документу за градско подручје, западна обилазница била би заправо измењена траса дела државног пута 1Б-12 или, народски речено, пута Нови Сад – Бачка Паланка. Тај пут би се одвајао од постојећег нешто пре Бегеча, гледано из правца Бачке Паланке, и затим северним ободом градске општине заобишао Бегеч, Футог, Ветерник, прошао између Сајлова и Руменке, те преко новог моста преко Канала ДТД изашао на сервисне саобраћајнице дуж ауто-пута Е-75.

Мото-пут ће пролазити атаром Руменке, крај Ветерника, Футога, Гложана, Челарева и стизати до кружног тока код Бачке Паланке.


Фото: Дневник/С. Шушњевић
Коридор будуће саобраћајнице планиран је од прикључења на саобраћајницу у зони петље Север, која повезује аутопут Е-75 са Булеваром Европе и Руменачким путем у Новом Саду
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Коридор будуће саобраћајнице планиран је од прикључења на саобраћајницу у зони петље Север, која повезује ауто-пут Е-75 са Булеваром Европе и Руменачким путем у Новом Саду, преко раскрснице са државним путем IIA реда број 111 на деоници Нови Сад - Руменка и преко планираних раскрсница којима је са предметном саобраћајницом потребно повезати насеља Ветерник, Руменка, Футог, Гложан и Челарево, до раскрснице са државним путем IB реда број 12 на обилазници око Бачке Паланке која уједно представља и крај нове саобраћајнице.   

Нова брза саобраћајница до Бачке Паланке, са четири саобраћајне траке од по 3,5 метра, ићи ће од Новог Сада преко Руменке, поред Ветерника, Футога, Бегеча, Гложана и Челарева. Планирано је да се нови пут на раскрсници код Челарева укључује на постојећи државни пут и будућу обилазницу око Бачке Паланке.

Фото: Дневник/С. Шушњевић

У плану је пројектовање бензинских пумпи, места за пуњење возила на електрични погон, одморишта, паркиралишта

Планирана брзина кретања возила биће 100 километара на час. Нова саобраћајница, биће најкраћа и најбржа веза Бачке Паланке са Новим Садом и аутопутем Е-75, али и најкраћа веза Новог Сада са Хрватском и алтернатива постојећем државном путу који пролази кроз центар Бегеча, Футога, Ветерника и Новог Сада.

Очекивања су да ће нови пут значајно унапредио живот грађана Бачке Паланке, и побољшао привредни амбијент. Будући да нова саобраћајница не би пролазила кроз центре насељених места, саобраћај би се одвијао брже и безбедније, што грађанима Бачке Паланке омогућава да лакше обављају своје свакодневне послове. Истовремено, нова саобраћајница омогућиће ученицима и студентима из Бачке Паланке да брже и безбедније стигну до својих школа и факултета у Новом Саду и Београду. Бржи саобраћај и бржа веза са Хрватском и Европском унијом, представља добру основу за развој постојећих привредних потенцијала, али и за привлачење нових инвеститора и отварање нових фабрика и нових радних места.


Четири возне траке

„Ова саобраћајница требало би да буде пројектована као брза саобраћајница (мотопут), у складу са прописима. У плану је да има четири возне траке од по 3,5 метара, четири ивичне траке од по пола метра, разделну траку од четири метра и две банкине од по метар и по. Планирана брзина кретања возила је 100 километара на час”, каже министар грађевине Горан Весић.


Фото: Дневник/С. Шушњевић

ЈП „Путеви Србије“ расписали су јавну набавку за израду Плана детаљне регулације и Идејног пројекта са Студијом оправданости нове саобраћајнице. У плану је пројектовање бензинских пумпи, места за пуњење возила на електрични погон, одморишта, паркиралишта и других објеката. Предвиђено трајање уговора за овај посао је 18 месеци. Претходно је у  Покрајинској влади потписан уговор ради израде плана детаљне регулације идејног решења и пројекта, као и пратећих студија и елабората, за изградњу саобраћајнице (обилазнице) Нови Сад – Ветерник – Футог – Бегеч – Гложан – Челарево – Бачка Паланка. Реч је о пројектима вредним 250 милиона динара од чега је овим уговором Покрајинска влада обезбедила 125 милиона динара.

Н. Перковић

Дневник/С. Шушњевић

EUR/RSD 117.0680
Најновије вести