ВОЈВОЂАНСКО “П” ПРОЈЕКАТ ОД НАЦИОНАЛНОГ ЗНАЧАЈА Први банатски ауто-пут спојиће четири града

Припреме за градњу ауто-пута Београд – Зрењанин – Нови Сад су у току, што, између осталог подразумева рашчишћавање терена и трасиранје будуће саобраћајнице. Извођач радова је кинеска компанија „Шандонг хај спид груп“ (Shandong Hi-Speed Group), а отворено је градилиште у Јабучком риту, удаљено осам километара источно од магистралног пута Београд–Зрењанин.
2
Фото: screenshot / RTS

Пројекат од посебног значаја, коридор „Војвођанско П“ у систему путне мреже Србије представљаће основну везу на правцу север-југ, будући да повезује Војводину и Београд, централне и северне делове државе. Наставак тог државног пута, северно од Зрењанина ка Кикинди и западно ка Новом Саду, представља важну везу ка Мађарској - међународном путу Е-75.

Први ауто-пут на територији Баната почињаће од петље Овча на северној тангенти обилазнице око Београда, а завршавати се у зони административног подручја града Новог Сада (наплатна станица). Саобраћајница дужине 105 километара, спојиће Београд, Панчево, Зрењанин и Нови Сад, али и општину Опово. Просторним планом обухваћена је површина 4.095 хектара, а на траси будућег коридора, који ће на територији четири града и општине имати неколико саобраћајних петљи, предвиђена је градња четири велика моста - два преко Тамиша и преко Бегеја и Тисе. Осим тога, планирана су и четири моста преко канала и пролаза за пут.

Фото: Влада Србије/Просторни план

Изградњом те саобраћајнице становници Зрењанина и околних места брже ће се укључивати на Коридор десет, а од Новог Сада до Зрењанина ће се, како је процењено, стизати за око 25 минута. 

Градња ауто-пута „Војвођанско П“ најављује се још од 2019. године, док је почетком 2020. са кинеском компанијом „China Shandong International Economic and Tehnical Coorporation Group“ потписан Меморандум о разумевању и изради планске и техничке документације за изградњу.


Терен раван, али много је река и канала

Пројекат јесте захтеван јер је саобраћајница дуга, и испресецана каналима и рекама, каже инжењер Лу Јунфенг. Међутим, не очекује да ће бити проблема, јер је терен целом дужином раван.

„За неких месец дана, зависи од одобрења за грађевинску дозволу, почиње на траси да се испитује хумус, испитује се земљиште, а песак који се осуши почеће да се уграђује у трасу. Наша лабораторија је већ узела да испитују узорке тла за насип. Резултат је позитиван и може да се угради. Мостови ће бити захтевни јер их много има. За њих је у припреми пројектна документација и чим буде спремна послаћемо механизацију и екипе да их граде”, рекао је Лу Јунфенг за РТС.


Влада Србије формирала је иначе и радну групу за реализацију пројекта „Изградња ауто-пута Београд (Борча)-Зрењанин и Зрењанин-Нови Сад“, чији је задатак, како је у одлуци наведено, сарадња са компанијом „Шандонг хај спид груп“ ради дефинисања елемената и предлога текста комерцијалног уговора у циљу изградње тог ауто-пута. Имајући у виду да је с инвеститором, Коридорима Србије потписан комерцијални уговор, стекли су се услови за почетак припремних радова и пројектне документације. Како је раније објашњено, извођач  планира да се пројектна документација одрађује у фазама, у складу с експропријацијом земљишта и могућношћу уласка на посед, па ће се извођење радова усклађивати  с тим.

Фото: screenshot / RTS

Кинеска компанија има у плану да, како је најављено, у једном тренутку градилиште буде отворено и у близини Зрењанина, те да се у исто време изводе радови из оба правца. Предвиђено је да се ауто-пут у Београду споји са обилазницом код Овче, а најпре ће бити изграђена деоница од петље „Овча“ до петље „Глогоњ Јабука“.

Ј. Вукашиновић

Фото: Принскрин РТС

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести