За пројектовање нове луке Београд 168 милиона

БЕОГРАД: За пројектовање нове луке у Београду биће обезбеђено, како предвиђа предлог буџета за наредну годину, 168 милиона динара, а први радови на изградњи очекују се до краја 2021, речено је данас Тањугу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
1
Фото: Dnevnik.rs

То ће бити једно од најмодернијих и највећих чворишта за интермодални саобраћај на Западном Балкану, са капацитетом претовара између три и пет милиона тона разних врста терета, а највероватније ће се налазити недалеко од Пупиновог моста, рекао је помоћник министра за водни саобраћај Вељко Ковачевић.

"Рок за завршетак пројектовања нове луке је до краја наредне године односно до краја првог квартала 2021. године", рекао је Ковачевић.

Казао је Тањугу да се још разматра тачна локација за изградњу нове луке у Београду, али да највећи потенцијал има она узводно од Пупиновог моста, у чијој близини је планирана и градња индустријско-технолошког парка у Борчи заједно са партнерима из Кине.

На питање шта ће бити са садашњом Луком Београд, Ковачевић каже:

"Ста ће бити са садашњом луком, предвиђено је Генералним урбанистичким планом Београда. Ту се предвиђа развој комерцијалних садржаја. Ко и како ће водити тај пројекат, зависи од договора и решавања спора између Луке Београд и града Београда. Ми као Република се у то не мешамо. Нама је важно да кроз Генерлани урбанистички план Београда кажемо да ће лука на садашњој локацији наставити да ради све док нову не изградимо, како би омогућили снабдевање града и са реке".

Према прелиминарним проценама укупна вредност изградње луке Београд је, додаје Ковачевић, око 180 милиона евра, од чега је 90 милиона евра вредност лучке инфраструктуре.

Наводи да је концепт државе по питању развоја лука у Србији да Република улаже у развој инфрастуктуре и даје концесију лучком концесионару за изградњу супраструктуре и за упављање луком.

"Србија планира да се задужи код Европске инвестиционе банке и вероватно код Европске банке за обнову и развој за тај део износа од 90 милиона евра и изградимо лучку инфраструктуру, а да преостала средства обезбедимо кроз инвестицију лучког концесионара", навео је Ковачевић.

За пројектовање нове луке у Београду предвиђено је 168 милиона динара у предлогу буџету за 2020. годину и то су средства која су потребна за израду идејног пројекта са студијом оправданости.

Иначе, држава је од ЕУ већ добили грант у износу од милион евра на основу којих се ради претходна студија оправданости са генералниом пројектом за нову београдску луку, тако да је вредност пројектовања скоро три милиона евра.

"Одмах по завршетку пројектовања, планиран је почетак изградње. Очекујемо да ћемо до краја 2021. године имати већ прве радове на изградњи луке у Београду", каже Ковачевић.

Истиче да ће изградња нове луке у Београду бити пројекат који ће обележити читаву једну генерацију у области водног саобраћаја.

То ће бити, истиче, савремено интермодално чвориште кој ће повезати друмски и железнички Коридор 10 са водним коридором Рајна - Дунав.

Нова лука Београд ће имати све терминале које једна модерна лука треба да има, а то значи не само контејнерски већ и ''роро'' терминал, као и терминал за расуте терете и нафтни терминал који ће користити нафтне компаније за снабдевање Беогада.

Ковачевић је нагласио да ће нова београдска лука омогућити веће коришћење водног транспорта као ефикаснијег и економичнијег вида превоза, што је велика прилика за развој домаће привреде.

EUR/RSD 117.5248
Најновије вести