На снази је остао Правилник о техничком прегледу возила од 5. јула 2021.
Одлука о одлагању примене је добра јер ће возачима дати мало мира, с обзиром да ни за две године, на колико је примена нових прописа одложена, ситуација неће бити знатно другачија, рекао је за Танјуг власник једног техничког прегледа на Карабурми - ВГР Универзал Милосав Крстић.
Истакао је да би био велики проблем посебно када су у питању кочиони систем и гасови.
"Посебно са тим кочионим одступањем, дешавало се да људи ставе и нове дискове и плочице и да опет не буде у реду", додао је Крстић.
Он сматра и да се ситуација неће променити ни за две године, те да постоје и друге ствари које би требало увести у технички преглед, које су много важније када је у питању техничка исправност возила, а тиме и њихова безбедност у саобраћају.
"Мислим да ће се и за две године опет нешто мењати, када дође време да се мере које су одложене примене. Има и битнијих ствари које би требало увести у технички преглед, али морам да нагласим да је ово што је урађено до сада, са видео наџором прегледа и досадашњим захтевима доста допринело побољшању квалитета и исправности возила која се налазе у саобраћају. Нема оштећених возила и технички су потпуно исправна", рекао је Крстић.
Примена нових прописа требало је да се примењује од данас, а прописи се односе на мерење овалности дискова и неопходност катализатора, али је одложена јер је процењено да чак четвртина возила у Србији не би прошла технички преглед због неадекватне овалности дискова.
Овалност дискова ће се и даље мерити на техничком прегледу, али резултат мерења неће утицати на техничку исправност возила и на могућност регистрације.
Када је реч о катализаторима, сва возила која су први пут регистрована у Србији пре 5. јула 2021. године и која немају катализатор, такође ће моћи да прођу технички преглед.
На техничком прегледу, у наредне две године, као и до сада провераваће се валидност документације власника возила, а подаци из саобраћајне дозволе морају бити у складу са подацима о возилу, од основних података о моделу, па све до броја седишта, боје и тежине.
Правилником о техничком прегледу који је на снази, прописано је и да свако возило мора да има резервни точак, рефлектујући прслук, сигурносни троугао, сајлу или уже за вучу, као и комплет прве помоћи.
Техничка исправност подразумева и да сви механизми на возилу морају бити у потпуности исправни.
Важан је и спољашњи преглед, јер се возило на техничком прегледу детаљно фотографише.