Посланици истичу да модне компаније с пребрзим прометом робе, уместо да обнављају своје колекције четири пута годишње, попут традиционалних брендова одеће, нуде хиљаде нових производа дневно и тако подстичу прекомерну потрошњу и непотребно загађење, пренео је Ројтерс.
Агенција наводи да је предлогом закона као пример апострофирана кинеска конфекцијска компанија "Шејн", која у просеку дневно представља више од 7.200 нових модела одеће, а потрошачима ставља на располагање више од 470.000 различитих производа.
Како би надокнадили утицај ултрабрзе моде на животну средину, посланици предлажу казне до 10 евра по продатом артиклу или до 50 одсто продајне цене до 2030. године.
Након расправе у скупштинском одбору, предлог закона биће представљен парламенту у другој половини марта.