У онлајн рекламама 37 милиона евра

НОВИ САД: Онлајн оглашавање више није питање избора већ неизбежна ставка буyета сваког коме је циљна група становништво млађе од 60 година.
kompjuteri
Фото: pixabay.com

Србија тек девету годину заредом своди рачуне у интернет свету и долази до података о томе колико се новца троши на онлајн оглашавање.

Тако је од укупног оглашавања на тржишту Србије око петина отишла на рекламе у онлајн сфери. Лане је на то потрошено готово 37 милиона евра. То је око 20-22 одсто од укупног оглашавања на тржишту Србије или 24 одсто више него 2017. године.

Поменути податак показује да се та врста контакта с купцима или корисницима услуга у Србији убрзано развија и да су наши држављани схватили колико им доноси оглашавање на интернету. Тако данас готово свака фирма у Србији има оглас на интернету. Колико Србија у онлајн оглашавању последњих година напредује најбоље илуструје податак да је 2012. за ту сврху издвојено 14,32 милиона евра, што је било 17,29 одсто више него у 2011, када је уложено око 12,2 милиона евра. Највећи раст улагања у Србији те 2012. године забележен је у категорији маркетинга на интернет претраживачима – 35 одсто, од којих најдоминантију улогу има претраживач „Гугл”.  Од тог износа 1,9 милион евра дат је на оглашавање на друштвеној мрежи „Фејсбук”.

Експанзија смарт телефона у Србији додатно је повукла оглашиваче да се рекламирају на порталима, али и многим друштвеним мрежама, попут „Фејсбука”. И компаније своје пословање све више премештају на интернет, а готово да нема услуге која се не може наћи преко друштвених мрежа.

Иако су подаци о онлајн оглашавању у Србији знатно бољи него претходних година јер петина од укупног тржишта рекламирања иде на рекламе у онлајн сфери, треба истићи и да на иностраним, развијеним тржиштима, дигитални маркетинг заузима више од половине улагања. То пак значи да, и поред очигледног раста онлајн оглашавања, Србија и даље каска за развијеним тржиштима.

Љ. М.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести