УПРАВНИ ОДБОР СНП-а РЕАГОВАО НА АПЕЛЕ ОРКЕСТРА И ЗАПОСЛЕНИХ У ТЕХНИЦИ: До решења проблема кроз сарадњу с државом

Реагујући на апеле, које су у протеклих неколико дана надлежним државним органима Републике Србије и јавности у нашој земљи упутили најпре чланови Оркестра Српског народног позоришта, а потом и запослени у техници, Управни одбор нашег најстаријег професионалног театра саопштио је да ће у најскоријој будућности бити пронађено прихватљиво решење за указане проблеме
srpsko narodno pozoriste

"Овај сазив Управног одбора и пре поменутих апела указивао је на проблем материјалног положаја, посебно у погледу зарада запослених у РЈ Техника, те да је, од почетка свог мандата, упућивао подршку и разумевање за проблеме или отворена питања с којима се суочавају запослени у Српском народном позоришту”, наводи се у саопштењу.

„Сматрамо да смо, у сарадњи са колективом, и као један тим, многе изазове превазишли или смо на добром путу да их превазиђемо. Подржавамо став да је о отвореним питањима у једној установи (као и у кругу породице) неопходна ближа комуникација између свих запослених, организационих јединица, али и органа управљања. Без отворене комуникације и нужног степена поверења, између запослених и органа управљања, немогуће је пронаћи решења за било који проблем.

На том фону Управни одбор је упути апоел синдикалним организацијама, уметницима и свим запосленим и ангажованим колегиницама и колегама у Српском народном позоришту да проблеме у кући покушају да заједно решавају. И то не само зато што је то, до сада, била добра домаћинска пракса и традиција у СНП-у, већ и из оперативно-практичних разлога. „Истовремено, решење не можемо пронаћи без поверења у надлежне државне органе Републике Србије, укључујући ту веома блиску, обострано корисну и задовољавајућу, сарадњу с покрајинским органима управе, односно с Покрајинском владом, Покрајинским секретаријатом за културу, јавно информисање и односе с верским заједницама, али и с Владом Републике Србије и Министарством културе. Сви они, без остатка, пружају подршку раду и програмској активности наше куће”, подсећа се у саопштењу.

Уз констатацију да је, захваљујући преданом уметничком ангажману свих уметничких јединица, Српско народно позориште било и остало друге име за понос ове земље, Управни одбор СНП-а напомиње да поменуту чињеницу препознају и надлежни државни органи. „Због тога је у протеклих неколико година буџет наше установе више него удвостручен. Наравно, то не значи и да су зараде, посебно у уметничким јединицама, довољне или адекватне, али понављамо, само у координацији с нашом државом и њеним органима, као и у атмосфери отворене комуникације између свих нас у Позоришту, можемо да пронађемо прихватљиво решење. То ће се, ускоро, и догодити”, закључује се у саопштењу Управног одбора најстаријег српског професионалног театра.

М. С.