НАУЧНИЦИ ОТКРИВАЈУ РЕШЕЊА ЗА ГРИП Нова антитела способна су да неутралишу вирус

Тек откривена класа антитела у људском организму може да неутралише различите типове вируса грипа и могла би да буде кључ за развијање бољих вакцина против сезонских вируса, верују научници. Вируси грипа константно мутирају, па је зато неопходно мењати вакцине сваке године, наведено је у студији објављеној у журналу Plos Biology.
vakcinacija
Фото: Дневник/ Р. Хаџић

- Вакцина против грипа тера имуносистем да прави антитела која се везују за протеин хемаглутинин на спољном делу вируса, чиме спречавају његов улазак у ћелије људи. Различита антитела везују се за различите делове хемагглутинина на различите начине, али и тај протеин временом еволуира. Вакцине против грипа које се праве сваке године засноване су на предвиђању тога који ће сој бити најдоминантнији – наводи се у саопштењу научника које је предводила Холи Симонс са Медицинске школе Универзитета у Питсбургу.

У многим истраживањима трага се за вакцинама грипа које би могле да штите од више сојева истовремено. Због тога део научника испитује управо антитела која симултано штите од више подтипова инфлуенце попут H3 и H1, али су они неуспешни ако је хемагглутинин имао промену која се назива уметак 133а.

- У серији експеримената на узорцима крви пацијената, научници су открили нову класу антитела способну да неутралише и сојеве H3 и H1 без обзира на то да ли имају или немају уметак 133. Специфичне молекуларне карактеристике раздвајају ова антитела од осталих – наводи се у саопштењу које је пренела ЕурекАлерт!

Овим се повећава листа антитела која могу да се користе у развоју ефикаснијих вакцина против вируса грипа.

Телеграф