ГРАД НОВИ САД И ВОДЕ ВОЈВОДИНЕ ПРЕУРЕЂУЈУ ОБАЛЕ КАНАЛА ДТД Градиће се шеталишта од Клисанског до Каћког моста

Нови Сад ће у наредној години 87милиона динара за изградњу пешачко-инспекцијске стазе дуж обе обале канала ДТД од Клисанског до Каћког моста, наводи се у предлогу одлуке која ће се данас наћи на седници Скупштине града.
2
Фото: Dnevnik.rs

Тиме ће бити суфинансиран пројекат „Вода Војводине” којима ће и бити уплаћен поменут новац, а директор овог предузећа Срђан Кружевић, за „Дневник “каже да би радови могли да почну већ с почетком грађевинске сезоне, а да буду завршени до лета 2024. године.

- У последње време је честа појава да локалне самоуправе инисистирају на заједничком улагању у наше инспекцијске стазе. Ми смо, као водопривредно предузеће, дужни да обезбедимо инспекцијску стазу уз нашу каналску мрежу, којом ће се кретати наше машине приликом било каквих интервенција на том каналу. Локалне самоуправе су се врло домишљато поставиле па су те стазе искористиле као шеталишта за њихове грађане – појаснио је Кружевић.

Он каже да то поздравља и подржава, јер се на тај начин приближавају људи води, каналима и рекама.

-  Будимо им свест о екологији и о потреби заштите те животне средине, о потреби заштите шума и рибљег фонда, свега онога што „Воде Војводине” раде као своју основну делатност – наводи Срђан Кружевић.

Фото: Воде Војводине

Као „јако добар пример тога” навео је  Кулу, у којој су заједнички са општином за две године успели да изграде скоро целу деоницу од Црвенке до Куле у виду пешачке стазе, коју је општина накнадано уредила  расветом.

- Када сам био у обиласку, тамо људи тренирају, трче, шетају, мајке са децом возе бицикле, ролере...  Заиста смо направили један мали кеј у Кули и вратили те људе каналу, односно показали им да општина располаже са озбиљним потенцијалом у том сегменту своје понуде према грађанима и туристима – истакао је Кружевић, и додао да ће убрзо додатно пошумити околину канала:  „Да тај канал буде једна заиста природна оаза, без обзира што служи за одбрану од поплава, регулацију подзмених вода и наводњавање, да има сврху и као атракција места кроз које пролази.”

Што се тиче Новог Сада, Кружевић каже да се идеја изродила у разговору још са Милошем Вучевићем док је био градоначелник.

Фото: Воде Војводине

- Према предмерима из прошле године тај пројекат је износио нешто преко 100 милиона динара. Прошле године нисмо успели да реализујемо тај пројекат зато што смо са временским условима и водостајем били доста ограничени, јер је тај део канала специфичан због близине реке и саме своје позиције.  Али, за ову годину остављено је да на крају године договоримо буџет за следећу годину који би покрио изградњу таквог једног инфратсрутурног дела уз каналску мрежу – појаснио је Кружевић.


Како је Сомбор добио реку

Како истиче Кружевић,  кроз заједничка улагања са Сомбором успели су да рекултивишу комплетну каналску мрежу која пролази кроз град. Посао се одвијао у три фазе, а у свакој од њих Сомбор је издвајао око 50 милиона динара.

Фото: Воде Војводине

- Ви сте сада у Сомобру добили реку, али буквално. Тамо гледамо да порибимо сваке године и да привучемо људе који су окренути реци да имају неку суштину боравка на води:  да могу нешто и да упецају и да то има неког смисла. Први пут смо успели да направимо проходан канал од ушћа канала у Дунав. Од почетка Великог бачког канала туристичком вожњом можете да изађете у Дунав код Бездана и то смо прошле године урадили у Регати, да покажемо да је тај пут поновно плован – назначио је Срђан Кружевић.


По његовим речима, „Воде Војводине” у тим случајевима обављају припремне радове и ископ, постављање подлоге и цементне стабилизације да не би било блата, и да би тешке машине могле д а се неометано крећу, док општине плаћају ивичњаке, асфалтирање и мобилијар.

- Наравно да је интерес  да се највећи град у северној српској покрајини развија и на каналу и вољни смо да помогнемо баш због тих ствари о којима сам причао: враћање свести грађанима о важности близине речних токова, у овом случају каналске мреже, која је на Великом бачком каналу већа од већине река које протичу кроз Србију. Ми бисмо у те радове могли ући већ почетком грађевинске сезоне, ако временски услови дозволе, то би већ могао бити неки март или април. Ти радови доста брзо иду и верујем да бисмо ми до лета већ сигурно имали изграђене стазе, а Град ће верујем одмах поставити мобилијар да то доликује Новом Саду  – каже Срђан Кружевић.

Како истиче, тренутно се не зна износ који ће „Воде Војводине” издвојити за овај посао с Новим Садом, због раста цена радова, али најављује да постоје планови да се стазе продуже до Руменке.

- Да ли ћемо стазе спајати са кејом и да ли је то изводљиво урадити, због Луке и Азотаре и Рафинерије с друге стране? Нисам сигуран, мислим да ћемо се морати развијати према Руменки. Али свакако ће један велики број становника имати прилику да изађе на реку – закључио је Кружевић.

С. Крстић

У Кули превоз путничким бродовима

- Дошли смо на идеју с Кулом, да буде прва општина у Србији где ће се транспорт ђака и путника обављати мини-бродом, односно каналском мрежом. Ми смо се заузели да у заједничком инвестирању са Кулом обезбедимо пристане којих ће бити пет, дуж целе општине, од Црвенке, до саме Куле, а Кула ће купити велике чамце или бродове који ће бити опремљени за превоз путника – напоменуо је Срђан Кружевић

Фото: Воде Војводине

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести