ПОЧЕЛА ГРАДЊА Затворена крајња десна трака на делу Булевара цара Лазара

Радови на изградњи турбо кружне раскрснице на углу Булевара цара Лазара и Фрушкогорске улице, са пратећом инфраструктуром и јавним осветљењем, почињу данас и трајаће наредних девет месеци.
Град Нови Сад
Фото: Град Нови Сад

Такође, од данас па до четвртка, 23. фебруара, за саобраћај ће бити затворена крајња десна трака на Булевару цара Лазара, у дужини од 110 метара, на деоници од Фрушкогорске улице до ТЦ „Променада“. То значи да ће са Булевара бити онемогућен колски приступ „Променади“, „Спенсу“ и „Универекспорту“, па се грађани моле за стрпљење уз апел да, током трајања привремене измене режима саобраћаја, користе алтернативне правце.

Иначе, градња турбо кружне раскрснице коштаће више од 336 милиона динара са ПДВ-ом, (336.258.385), а реч је о заједничкој инвестицији Града и Покрајине, док је Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције недавно одабрала извођаче: новосадске фирме „Пут-инвест”, „Монтоп про”, „Енерготехника – Јужна Бачка” и „Tecton geosystems”.

Фото: Град Нови Сад

Идеја о реконструкцији раскрснице код Спенса и Универзитета и њеном претварању у кружни ток датира из 2016. године, а истражни радови и геотехничка документација завршени су 2017. Својевремено је чак било предлога да у центру раскрснице буде фонтана с аудио-визуелним ефектима, по угледу на чувену музичку на Славији, али се од тога одустало. Иако у тендерској документацији није наведено како ће острво кружног тока бити уређено, претпоставља се да ће ту бити постављен споменик, највероватније Николи Тесли.

До четвртка, 23. фебруара са Булевара цара Лазара биће онемогућен колски приступ „Променади“, „Спенсу“ и „Универекспорту“, па се грађани моле за стрпљење уз апел да, током трајања привремене измене режима саобраћаја, користе алтернативне правце

Пројектанти фирме „МХМ-пројект” предвидели су турбо кружну раскрсницу без денивелисаног правца на Булевару цара Лазара, што ће уз укидање семафора убрзати саобраћај и обезбедити несметан проток возила у правцима укрштања.

„Предложена турбо кружна раскрсница је вишетрачна спирална раскрсница, на којој су саобраћајни токови међусобно физички одвојени, што се постиже ’заобљеним’ ивичњацима, који спречавају преплитање возила како на уливу и изливу, тако и при кретању кроз сам кружни ток”, наведено је у техничком опису.

На Булевару цара Лазара су у оба прилазна смера пројектоване по три траке ширине три метра, пре и после кружног тока, док су у Фрушкогорској улици, на почетку деонице, чија је реконструкција планирана, задржане две траке, по једна за сваки смер, које ће пре пешачког прелаза код Научно-технолошког парка (НТП) бити одвојене острвима. Ту саобраћајницу чине два одвојена коловоза у правцу север–југ ширине 4,5 метара (улив и излив из кружног тока) и директно десно одвајање исте ширине – бајпас ка Кеју жртава рације. Коловоз ће од стаза, чија је реконструкција планирана, бити одвојен зеленим површинама са вишегодишњим дрвећем, с тим што ће на делу отварања додатне траке за скретање ка „Променади” и делу коригованих стаза испред НТП-а неколико стабала бити уклоњено.

Фото: С. Шушњевић

Предвиђено је измештање и реконструкција комуналне инфраструктуре, као и постављање нове јавне расвете, а делимично ће бити реконструисан и паркинг дуж Булевара цара Лазара, где је планирана коса шема паркирања.

Ј. В. – А. Ч.

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести