ДОБРЕ ВЕСТИ ЗА МЕШТАНЕ ОРЛОВАТА И ТОМАШЕВЦА Уместо једног биће ДВА МОСТА ПРЕКО ТАМИША

ОРЛОВАТ, ТОМАШЕВАЦ: Ускоро се очекује завршетак пројектно – техничке документације за изградњу новог железничког моста преко Тамиша, између Орловата и Томашевца, објавила је „Инфраструктура железнице Србије”.
1
Фото: Дневник (Ж. Балабан)

У складу са тим, ово предузеће планира да до краја године распише јавну набавку за радове на градњи моста. Истовремено, према налогу министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горана Весића, ЈП „Путеви Србије” завршава пројектовање новог друмског моста и почиње изградњу обилазнице око Орловата са коришћењем устава за прелаз аутомобила.

– То значи да ће, како је то у медијима недавно најавио и министар Горан Весић, у наредном периоду преко Тамиша код Орловата постојати два моста. Железнички и друмски – наводе у „Инфраструктури железнице Србије”.

Из „Путева Србије“ су саопштили да ће изградња новог друмског моста стартовати почетком следеће године, ако временски и други услови то дозволе. У том предузећу кажу да су у априлу 2021. године закључили уговор о изради планске и техничке документације за изградњу обилазнице државног пута другог А реда број 130 око Орловата, са новим друмским мостом преко реке Тамиш.

– Пројекат је завршен и предат на стручну контролу Ревизионој комисији Покрајинског секретаријата за енергетику, грађевинарство и саобраћај и очекујемо да буде потврђен у наредних неколико недеља. Када пројекат потврди Ревизиона комисија, расписаћемо тендер и следеће године почети са изградњом моста –  истичу у „Путевима Србије” и подсећају да је на садашњем мосту, од 20. марта 2020. године, на снази тотална обустава саобраћаја за сва друмска возила.

Услед непоштовања забране појединих учесника у саобраћају, и како не би дошло до угрожавања безбедности, „Путеви Србије“ су 7. јула поставили бетонске баријере на прилазима мосту, у складу са решењем надлежног министарства.

„Томашевачки мост“ преко Тамиша изграђен је као железнички пре више од 140 година. Налази се на прузи Панчево Главна – Зрењанин – Кикинда – државна граница (Жомбољ), а пруга је неелектрифицирана и једноколосечна. Годинама уназад на мосту се, поред железничког, одвијао и друмски саобраћај, а он није био могућ, када су пролазили возови, што је доводило до проблема. Према до сада урађеним елаборатима, постојећи мост није више у употреби за одвијања друмског саобраћаја.

– Република Србија и Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у овој години су по први пут обезбедили средства за мост у Томашевцу, у износу од 1,347 милијарди динара, за потребе реализације овог пројекта. „Инфраструктура железница Србије“ је покренула поступак градње новог моста, у његовој непосредној близини, расписујући јавну набавку за тендер за израду идејног пројекта. Тај тендер садржи и израду студије оправданости, као и студије о процени утицаја на животну средину. У току су завршне активности на изради пројектно – техничке документације – наводе у поменутом предузећу.

Задатак аутора идејног пројекта моста преко Тамиша био је да обезбеди економично конструктивно решење које је у складу са највишим постојећим стандардима, прописима и условима железничког саобраћаја. Када нови “Томашевачки мост” буде изграђен, преко моста ће бити обезбеђена брзина возова до 100 километара на час.

Ж. Б.

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести