Најбоља представа „Шекспир, сонет 66“ на 44. Инфанту

Представа „Шекспир, сонет 66“ , у режији Кокана Младеновића, и извођењу Мађарског државног позоришта „Чики Гергељ“ из Румуније, проглашена је за најбољу на управо завршеном 44. Интернационалном фестивалу алтернативног и новог театра Инфант. Овој представи припала је Награда за најуспешнији експеримент, односно представу у целини.
infant,ŠEKSPIR, SONET 66
Фото: "Шекспир, сонет 66", фото: Инфант

“Полазећи од сонетне форме, вештим редитељским и кореографским поступцима, представа ’Шекспир, сонет 66’ се развија у комплексну, богату значењима, драмску целину. Јасан концепт свој непосредан сценски израз проналази кроз поигравање са универзалним симболима, стављајући их у савремени контекст. Осим изузетне колективне игре ансамбла, кохерентности представе доприноси повезаност и усклађеност свих ауторских сегмената представе”, објашњава жири 44. Инфанта у којем су Зоран Ђерић, председник, Христо Петрески из Македоније и Горан Ибрајтер.

Македонска представа “Отело”, Турског театра из Скопља, освојила је Награду за најоргиналније истраживање једног од сегмената позоришног језика. Како жири истиче, ова представа “на иновативан начин претаче једно класично дело у позоришни експеримент. Најважнији сегмент представе је коришћење воде, која се тако уздиже од успелог сценографског решења, до вишеструке симболике, ефектног редитељског поступка, појачава глумачку експресивност и успоставља комуникацију са гледалиштем.”

Награду за изузетну експресивност на граничном подручју између позоришта и осталих уметности, или стваралаштва у најширем смислу, добила је представа “Правила игре”, Џоне Бокаера (САД). Ова представа, по мишљењу жирија, “сажима савремени плесни и драмски израз, као кохерентну целину са метафизичким, филозофским набојем и специфичном анимацијом реквизите и сценографије. У највећем свом делу она призива најуспешнија остварења овог позоришног жанра.”

Поменуте награде донете су једногласно.

Фото: "Фама о бициклистима", фото: Инфант

Поред ових представа, жири је указао на још две “које одликује иновативан сценски потенцијал”, а то су “Фама о бициклистима” Новосадског позоришта / Ујвидеки синхаз и “Имаго сонус”, Позоришног удружења „Летњи биоскоп“ из Србије. Иначе, како је жири саопштио, 44. Инфант је “понудио атрактивну селекцију, потпуно у духу његове дугогодишње концепције, ослоњене на експеримент, истраживање различитих позоришних сегмената и уметничких израза”. Ове године видели смо десет представа у селекцији Симона Грабовца, и извођењу трупа из Канаде, Америке, Енглеске, Индије, Румуније и наше земље.

За награде су се, подсетимо, бориле представе:”Последњи човек”, Џејмса Вилтона из Енглеске; “Шекспир, сонет 66”, у режији Кокана Младеновића, и извођењу Мађарског државног театра “Чики Гергељ” из Румуније”;“Тамо где сенка нестаје” Кријатив театра из Индије; “Фама о бициклистима”, по роману Светислава Басаре, у режији Роберта Ленарда и извођењу Новосадског позоришта / Ујвидеки синхаз; “Со блу” Луиза Лекавалијеа из Канаде; “Имаго сонус” Позоришног удружења “Летњи биоскоп” из Србије, рађена по концепцији Денеша Дебреија; “Отело” Турског театра Скопље; “Правила игре” Џоне Бокаера (САД); “Жене даде – Једна могућа изложба”, ауторке Дијане Милошевић, у извођењу Дах театра; и “Линија звана самоћа” београдске Установе културе „Вук Стефановић Караџић", четири ауторке: Маше Радић, Мине Ћирић, Галине Максимовић и Неде Гојковић, у режији Стевана Бодроже.

У част награђених је на затварању Фестивала на летњој сцени Културног центра Новог Сада изведена представа “Арма” театра из Израела - презентација радионице “Светлеће тело, светлећи град”, која је  одржана као један од пратећих програма 44. Инфанта.  

Н. Пејчић

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести