Тони Ранђеловић: Сваки излазак на сцену поклон је и радост

НОВИ САД: Представом “Дон Кихот” Лудвига Минкуса, рађеној по кореографији Маријуса Петипаа и у режији Ђуле Харангоза, која ће бити изведена у суботу у 19 часова на сцени “Јован Ђорђевић” Српског народног позоришта, балетски играч Тони Ранђеловић обележиће три деценије уметничког рада.
toni randjelovic, Dnevnik/Branko Lučić
Фото: Дневник/Бранко Лучић

Након завршетка школовања, Тони Ранђеловић је своју каријеру започео на сцени овог театра 1987, и ту остварио бројне улоге у домаћим и страним балетима, као и у  оперским и драмским представама.

Након завршетка Музичке школе "Исидор Бајић" и Државне балетске школе у Новом Саду, Ранђеловић је дипломирао 1986. у класи професорке балета Вере Феле у Балетској школи у Новом Саду. "Дон Кихот" му је био први ангажман на сцени СНП -а, а сада је то и последња представа у којој још учествује, од њеног настанка 2010, па до данас.

– Случајно је испало, али веома ми је драго што сам почео каријеру са “Дон Кихотом”, и фактички је са “Дон Кихотом” завршавам – каже за наш лист Тони Ранђеловић. – Тридесет година опстанка, фактички живота на сцени, то је прелеп осећај и ја се веома радујем свему томе. Не могу вам описати колико ми је драго што ова моја представа још живи на сцени. Није то велика играчка улога, која се некада од мене очекивала, кад сам био млађи, зато што године чине своје. Јесте, нама су играчке каријере много краће, негде око 20 година играња је зенит. До 41.или 42. године максимум, човек може да нешто да. Овај плус, који сам ја направио у својој каријери, за мене је велики поклон, и срећним ме чини сваки пут када изађем на нашу сцену и погледам велику салу, пуну, у којој те хиљаду људи гледа. То је оно што мене држи и испуњава.

Пре непуну годину, Тони Ранђеловић је дошао на чело Балета СНП-а и још увек је вршилац дужности на овој функцији. Са завршетком играчке каријере тако је дошла, како каже, једна нова улога за њега, с којом се веома поноси.


Дванаест представа у децембру

– У мом концепту је, када сам прихватио да будем директор Балета, било да се што више игра, и ја ћу вам рећи да смо ми направили помак, мада можда још није толико препознатљив. У октобру смо имали шест извођења, у новембру пет, а у децемебру имамо чак 12 ангажовања Балета СНП -а: три у драми, три у “Кнегињи чардаша” и имамо шест представа “Крцка Орашчића”. Дванаест термина у децембру, то је, сложићете се, јако лепа прича, која ће се дешавати и у будућности – најављује Тони Ранђеловић.


– Могу рећи да су људи веома задовољни за сада, и да се некако носим с нашим репертоаром. Видели сте почетак сезоне са “Жизелом” и “Лабудовим језером”, сад играмо “Дон Кихота”, па ћемо “Крцка Орашчића”, затим “Ромеа и Јулију”, “Успавану лепотицу” коју треба да обновимо... То је нешто што нас носи, и то је та невероватна љубав према професији.

Због свега тога, на питање да ли је битно да на челу Балета СНП -а буде неко из редова балетских играча, Тони Ранђеловић одговара да из праксе дуге три деценије зна да је то јако битно, али се поставља питање колико ко има талента за такву ствар? Јер, део овог посла је и маркетинг, продукција, техника, организација, и разне друге ствари које би, по речима Ранђеловића, човек требало да познаје да би се бавио оваквим послом. Зато на месту директора Балета мора бити човек широког погледа, али, како Ранђеловић додаје, ипак мора бити и из балетског света, јер би тешко неки економиста на том месту могао да води једну тако велику и снажну балетску трупу као што је ова.

– Јесте и економска страна јако битна, и ту човек треба да буде упућен и да буде едукован. Сви смо сведоци да смо у транзицији, у реформама које морамо спроводити, ја то стално говорим, и то је тако, па је тако. Закон каже да постоји забрана запошљавања, али ми имамо права на ангажман по уговору, и ја сам сада тако нашао шест нових играча. Морам рећи да то функционише јако лепо. Али, сад се поставља друго питање: Да ли да се балет, и уопште театри, и култура, базирају на уговорима, или на запошљавању? Та одлука мора да се донесе на нивоу државе. На то ја не могу да утичем.

Но, у међувремену, Балет СНП -а може да функционише уз помоћ уговора, како потврђује в.д. директора Тони Ранђеловић, и износи даље планове за ову сезону. 

– У озбиљним смо преговорима за дечју представу “Пинокио”, иако то јако тешко иде, има разних проблема. Није ни до мене, ни до Управе СНП -а, него је проблем настао између композитора и кореографа. Верујем у причу да ће то бити добро, јер ми је јако битно да на репертоару имамо дечји балет због едукације младих људи. Имали смо их у неким годинама иза мене, ја сам сведок тога, јер сам учествовао у великом броју дечјих представа за младу публику.

Н. Пејчић

EUR/RSD 117.1897
Најновије вести