окоТВоко: Плитко откопане ратне секире

Сукоб Радио телевизије Србије, који је ескалирао половином маја, уз плитко закопане ратне секире преко лета, поново се распламсао, с истом тематиком, али другим поводом.
Ivana Vujanov Nova fotka
Фото: Dnevnik.rs

Мајски преврат одигравао се на тему права емитовања програма Јавног сервиса у иностранству на СББ-овој платформи Еон, октобарски догађаји везани су за та иста права, али у Србији.

Јунајтед група у мају је оптужила РТС да им је за емитовање свог програма у иностранству тражио превише новца. Сто пута више него што СББ плаћа Би-Би-Сију, кажу у представници највећег кабловског дистрибутера на Балкану. Реаговао је директор РТС-а Драган Бујошевић, истичући да ова групација, користећи монополски положај који има у Србији, незаконито емитује програме РТС-а на својој мрежи у Словенији без динара накнаде, као што од недавно чини и на својој новој платформи ЕОН, иако је РТС непрекидно упозоравао да је то незаконито. Договор, ако га је било, постигнут је ван очију јавности, да би се ових дана односи поново заоштрили, пошто је РТС одбио да емитује плаћену рекламу за Еон смарт бокс СББ. Како кажу у Јунајтед групи, „разочарани су изненадном, неочекиваном и супротној пословној пракси одлуком јавног сервиса, РТС-а, да обустави емитовање рекламе за њихов ЕОН смарт бокс. Одлука РТС-а дошла је без обзира на то што је спот већ емитован претходна три дана на овом каналу и то по унапред одобреном и прихваћеном медијском плану“.

По систему „ја те крстим, а ти се смејеш“, РТС је одговорила саопштењем у којем се поново позива на непостојање уговора о дистрибуцији програма на интернет платформи Еон.

“То значи да Јунајтед група краде програм РТС, да се бави пиратеријом . Зато је РТС и тужио  Јунајтед групу, зато је и обуставио на својим програмима рекламу за ЕОН“.

РТС по закону има право да не објављује огласе ако они имају елементе конкурентске телевизије, садржај конкурентских програма или који нису у складу с програмским усмерењима РТС, каже се у саопштењу Јавног сервиса Србије.

По истом Закону о електронским медијима, „оператор, осим оператора мреже за терестричко емитовање, дужан је да, без накнаде, дистрибуира и емитује основне програме јавног медијског сервиса у зони њиховог покривања, као и програме четири пружаоца медијских услуга“ (тадашњи Б92, Хепи ТВ, Пинк и ТВ Прва). Другим речима, позивање на непостојање уговора потпуно је неважно, пошто је по закону дистрибутер обавезан да преноси програм Јавног сервиса Србије и телевизија с националном фреквенцијом. И, та обавеза је без накнаде за обе стране, рекло је пре годину дана Регулаторно тело за електронске медије.

Ако се закон доследно примењује, претплатници кабловско-дистрибутивног система СББ не би требало да брину да ће остати без програма РТС-а и четири велике телевизије. Да ли ће се сукоб Јавног сервиса Србије и највећег кабловског дистрибутера у нашој земљи наставити, и које ће све облике добити, видећемо наредних дана. Оно што не би требало да видимо јесте снег на месту РТС-ових програма, за који плаћамо и претплату и издвајамо новац из буџета, и плаћамо уз пакет програма СББ-у.

Оно што би требало да видимо јесте коначно пуштање ХД РТС1 и РТС2 на СББ-у. На Еону или ван њега, свеједно.

Ивана Вујанов

EUR/RSD 118.0155
Најновије вести