окоТВоко: Телевизијска звона и прапорци

Иако су очи јавности упрте у активности Регулаторног тела за електронске медије, који мало изричу опомене и казне непослушним телевизијама, мало бирају чланове Савета, а мало и расправљају о повећању обавезне ТВ претплате, поглед на рад Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге показује у ком правцу се одвијају активности највећих дистрибутера кабловске и ИПТВ мреже, као и како на њихове акције одговарају корисници.
Ivana radoicic Nova fotka
Фото: Dnevnik.rs

Не најбоље, можемо закључити.

Наиме, Рателов “Преглед тржишта електронских комуникација у Републици Србији” за трећи квартал показује да је ових 1,92 милиона претплатника све рекламе, убеђивања, притиске и кампање “од врата до врата” прежвакао до те мере да му је преостало једино да себично погледа у сопствени новчаник, који га води у избор начина на који ће гледати телевизију, причати фиксним и мобилним телефоном, и користити Интернет.

Највећи број претплатника у трећем кварталу 2019. има прикључак на кабловску телевизију, било аналогну или дигиталну (око 60%). Изненађење је чињеница да расте број аналогних, а опада број дигиталних и претплатника ИПТВ мреже, што потврђује страхове да танак новчаник и даље одлучујући фактор, а и да су цене ових услуга неоправдано и безобразно високе. Из истог разлога најмање претплатника прикључено је на бежичну мрежу или користи гледање телевизије преко Интернета, а како су то већином млади, јасно је да је ионако танак буђелар у рукама старијих, иначе бисмо певали другу песму.

Број реализованих захтева за додатним услугама, у које спадају видео на захтев, снимање садржаја, гледање ТВ садржаја на мобилним уређајима, враћање програма уназад, опао је у односу на други квартал, али то не треба да изненађује, пошто је лето традиционално сушни гледалачки период. С друге стране, скоро трећина претплатника (28 посто) плаћала је додатне додатне програмске канале, што значи да су претплатници направили комбинацију јефтинијег пакета с општом понудом и давања пара за специјализоване канале који их интересују.

У избору кабловског и ИПТВ царства важну ставку представља и понуда пакета услуга. Наиме, највећи број грађана Србије, кад се једном одлучи за неког дистрибутера, бира да то буде у пакету. Најзаступљенији су пакети са две услуге – интернет и телевизија, док су најмање заступљени пакети са четири услуге, које укључују Интернет, телевизију, фиксну и мобилну телефонију. Ипак, и ту се ствари мењају, јер раст понуда обухватнијих пакета. Тако је у трећем кварталу најпродаванији био пакет Интернет, фиксни телефон и ТВ, пакет Интернет али и једини доступни пакет са четири услуге. Пакет који садржи фиксни и мобилни телефон и ТВ, као и тек уведени пакет који обухвата мобилни телефон и ТВ има најмање претплатника.

Шта смо научили из ових података? Да разум, оличен у личним приходима, и даље диктира кретањима на тржишту дистрибуције медијског садржаја, као и да је џабе што нуде пакете, окткључане канале, ХД верзије којечега, појачани интернет и беле фиксне телефоне. Ниже цене, браћо, а не телевизијска звона и прапорци, ја да вам кажем.

Ивана Радоичић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести