Авион на батерије “Пипистрел Велис Електро”, мали двосед, намењен је за обуку пилота, преноси Ројтерс и додаје да може да лети 50 минута, и дуже уз резервно пуњење, што је типично за употребу у школама летења.
“Почели смо да летимо на електрични погон 2007. и направили смо више од осам авиона пре Велис Електра. Утврдили смо све што треба да поседује тип авиона са сертификатом како са технолошког тако и са становиштва корисника”, изјавио је директор Пипистрела за истраживање и развој, Тине Томажич.
Сертификовани тип авиона, како објашњава, значи да он може без препрека да се користи у комерцијалне сврхе.
Томажич додаје да је ово заиста искорак за ваздухопловну индустрију у целини, који ће омогућити електрификацију и много већих летелица.
Пипистрел би ове године требало да испоручи 31 авиона Велис Електро купцима у седам земаља.
“Ово је узбудљив пробој. То је први електрични авион који је ЕАСА сертификовала, али сигурно не и последњи, јер авио-индустрија прати нове технологије како би смањила буку и штетну емисију, и побољшала одрживост авијације”, рекао је извршни директор ЕАСА-е, Патрик Кај.