ТикTок основно средство генерације З за интернет претрагу

Друштвена мрежа ТикТок, а не ГуЦлоудфлагл је основно средство генерације З за интернет претрагу информација. Реч је о особама које су рођене средином 90-тих, крајем 90-их и у првој деценији 21. века.
tiktok
Фото: pixabay.com

Према подацима америчке компаније за безбедност и унапређење интернета Cloduflare, ТикТок је пре две године међу поменутом популацијом престигао Гугл по броју претрага на интернету. Број преузетих апликација ове друштвене мреже је све већи, а њен претраживач се знатно побољшава. Због тога се намеће питање да ли би ТикТок могао потпуно да оконча вишедеценијску доминацију Гугла?

Потпредседник Гугла Прабхакар Рагхаван је на прошлогодишњој конференцији Brainstorm Techconference истакао да су компаније утврдиле да скоро 40 посто младих када жели да пронађу место за ручак, не користи Гугл мапе или Гугл претраживач већ користи ТикТок или Инстаграм. Тиме је потврдио да се за претраживање на интернету користе средства која су, како је навео, визуелно богатија.

Рагхаван сматра да Гугл мора да се суочи са изазовима, кориштењем потпуно нове технологије, а како би био конкурентан ТикТоку и Инстаграму. ТикТок као интернет претраживач има многе предности – ажуриране и брзо испоручене податке (обично у облику видеозаписа који трају до једне минуте), алгоритам који се континуирано побољшава и који добро препознаје потребе корисника те младима нуди занимљив садржај.

Генерација З је мишљења да су подаци на ТикТоку персонализованији, па самим тим и „стварнији” и „вреднији” од оних који се пласирају преко Гооглеа.

- Алгоритам платформе је осмишљен тако да се пружи садржај за који је врло изгледно да ће кориснику бити интересантан, а тај садржај је утврђен на основу претходних интернет претрага корисника - навео је Абдул Рахим, оснивач и извршни директор компаније Software Test Tips.


Гугл ипак веродостојнији од ТикТока?

Гугл је током две деценије изградио репутацију и сматра се веродостојнијим од ТикТока. Осим тога, Гугл и даље брже прикупља информације од кинеске друштвене мреже. Амерички интернет претраживач се такође побољшава као и ТикТок. То подразумева и могућност да Гугл наликује ТикТоку. У септембру прошле године је најавио да ће претраживање учинити бржим и визуелно занимљивијим.


Према његовим речима, персонализација за последицу има занимљива и забавна искуства којима се корисник подстиче да још више користи ТикТок. Али како је објавио Euronews, ТикТок има негативне стране. Што интензивније коришћење ове друштвене мреже подразумева потешкоће у провери информација које се на њој објављују.

ТикТок још увек не санкционише објаву дезинформација, већ предност даје корисничком ангажману и популарности.

Међутим, поједини сматрају да ТикТок неће моћи да надмаши Гугл као светски број један за претрагу на интернету. Таквог мишљења је Ник Свон, оснивач SEOTesting.com – алата којим се компанијама помаже да имају већи промет на основу претраживања на Гуглу.

Хана Кампбел, суоснивачица и извршна директорица компаније за дигитални маркетинг One Twelve Agency, такође сматра да Гугл има још много тога да понуди.

- Не мислим да је могуће да Гоогле буде потпуно замењен ТикТок-ом. Колико год је ТикТок велика промена за генерацију З, још увек постоје генерације старије од генерације З, које никада неће следити тај тренд. Не треба заборавити ни то да и генерација З користи Гугл. ТикТок једноставно није толико добар за претрагу битних информација или за истраживање специфичних тема - констатовала је Кампбел.

 

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести