Више од трећине огласа на платформи ФЕЈБУК МАРКЕТПЛЕЈС би могле да буду преваре

МЕНЛО ПАРК: Више од трећине огласа на платформи за продају Фејбук маркетплејс (Facebook Martketplace) могле би да буду преваре које су купце из Велике Британије до сада коштале до 60 милиона фунти, односно око 70 милиона евра, показало је истраживање банкарског ланаца ТСБ које је пренео Скај њуз.
gugl pixabay
Фото: pixabay.com

Компанија ТСБ је израчунала да британски купци због превара на Фејсбук маркетплејсу, платформи на којој се продају нови и половни предмети као што су аутомобили, сатови, одећа и обућа, губе више од 160.000 фунти на дневном нивоу.

Представници ТСБ  су контактирали преко 100 продаваца на Фејсбук мартеплејсу и открили да је чак 34 одсто огласа било лажно, а преваранти су користили познате тактике као што је усмеравање на лажне веб странице.

Многи од њих су тражили плаћање унапред и одбили могућност да потенцијални купац види продавани предмет на сопствене очи.

Неки артикли који су рекламирани као "потпуно нови" на Фејсбук маркетплејсу су били понуђени за знатно нижу своту него што је њихова реална малопродајна цена, али иза тих  "изузетно повољних понуда" се крила превара.

Предмети који су најчешће повезани са преварама су возила и делови возила, телефони, обућа и одећа, конзоле за видео игре и додаци или улазнице за концерте и фестивале.

"Не бисте пазарили у супермаркету у коме је трећина артикала покварена или фалсификована, а то треба применити и на Фејбук маркетплејс где је шанса да будете преварени један према три", рекао је портпарол ТСБ Мет Хепберн.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести