Зелена комета појавиће се на ноћном небу први пут од каменог доба

АТЛАНТА: Недавно откривена зелена комета ће ноћас проћи поред Земље, први пут у 50.000 година, а последњи пут је била видљива на ноћном небу током каменог доба, преноси данас Си-Ен-Ен.
kometa svemir

Зелену комету открили су астрономи 2. марта 2022. године камером широког видног поља Zwicky Transient Facility’s, у опсерваторији Паломар у округу Сан Дијего у Калифорнији, а комета се приближила Сунцу 12. јануара, саопштила је НАСА.

Названа Ц/2022 Е3 (ЗТФ), комета има орбиту око Сунца која пролази кроз спољне крајеве Сунчевог система, због чега јој је потребан дугачак пут и много времена да поново прође поред Земље, наводи америчка астрономска организација The Planetary Society.

Небески објекат ће бити најближи Земљи између 1. и 2. фебруара, на удаљености од око 42 милиона до 44 милиона километара, али и тада ће њена удаљеност бити око 100 пута већа од удаљености Месеца од Земље, објавио је портал EarthSky.

Како се комета буде приближавала Земљи, посматрачи ће моћи да је примете као бледу зелену мрљу у близини сјајне звезде Поларис, познате као Северњача.

Комете рефлектују различите боје светлости због њиховог тренутног положаја у орбити и хемијског састава. Зелена комета ће бити видљива на небу у раним јутарњим сатима, када месец зађе после поноћи на северној хемисфери, док ће на јужној хемисфери бити теже уочљива.

У зависности од своје осветљености, комета Ц/2022 Е3 (ЗТФ) ће моћи да се види голим оком на тамном небу, али ће у сваком случају бити лакше уочљива помоћу двогледа или телескопа.

Комета се разликује од звезда по пругастим реповима прашине и енергизираних честица, као и по сјајној зеленој коми која је окружује. Кома је омотач који се формира око комете док пролази близу Сунца, што доводи до сублимирања њеног леда или претварања директно у гас.

Ово узрокује да комета изгледа нејасно када се посматра кроз телескопе.

Након што прође поред Земље, комета ће се бити најближа Марсу 10. фебруара, наводи EarthSky.

У случају облачног и лошег времена, пројекат Виртуелни телескоп ће директно преносити пролазак комете на небу изнад Рима.