Идентификовано 29 планета које можда користе ванземаљци

ЛОНДОН: Научници су идентификовали 29 планета са којих би ванземаљци могли да посматрају Земљу.
svemir
Фото: Pixabay.com

Идентификовано је 1.715 звезданих система где су ванземаљски посматрачи могли да открију Земљу у последњих 5.000 година, пише Гардијан.

Људи су вековима гледали у небо и питали се постоји ли живот међу звездама, и док су замисљали малене зелене човечолике појаве, баш они су можда гледали у нас такође, пише британски лист.

У новом истраживању, астрономи су сузили круг оближњих звезданих система у којима би било који радознали становник на планетама које круже, био на добром положају да уочи живот на Земљи.

Истраживачи процењују да је 29 потенцијално насељивих планета у добром положају да буду сведоци транзита Земље и прислушкују људске радио и телевизијске преносе, омогућавајући било којим посматрачима да закључе можда о количини интелигенције људи.

Питање је да ли ће емисије приморати напредну цивилизацију на контакт.

Лиса Калтенегер, професорка астрономије и директорка Института Карл Саган са Универзитета Корнел у Њујорку, рекла је да је један од начина на који се проналазе планете је да се блокирају делови светлости звезде домаћина.

Откривено је хиљаде планета изван Сунчевог система, око 70 одсто је примећено када ванземаљски светови пролазе испред звезда домаћина и блокирају део светлости која допире до телескопа научника.

Будуће опсерваторије попут свемирског телескопа НАСА, који ће бити лансиран ове године, трагаће за знацима живота на "егзопланетама" анализирајући састав њихове атмосфере.

Да би утврдили који су оближњи звездани системи у добром положају за посматрање транзита Земљом, Калтенегер и доктор Џеки Факрети, астрофозочар из Америчког природњачког музеја, посветили су се каталогу звезда и њиховом положају и кретању Европске свемирске агенције Гаиа.

Одавде су идентификовали 2.034 звезданих система у року од 326 светлосних година са којих би се могао приметити транзит Земље било када, од пре 5.000 до 5.000 година у будућности.