ОДМАХ ПОСЛЕ БУЂЕЊА НИКАКО НИЈЕ ТРЕНУТАК ЗА КАФУ Време када црни напитак набија кортизол и стрес !

Људи који пију кафу у року од два сата након буђења заправо чине да њихово тело постане имуно на кофеин.
kafa pixabay
Фото: pixabay.com

Посезање за свежом кафом ујутру је пракса за већину људи, али према мишљењу стручњака, може вам донети више штете него користи. Кофеин повећава пажњу и будност повећањем количине хормона стреса кортизола у људском телу. ЂПроблем је што кортизол природно расте када се човек ујутру пробуди, што значи да испијање кафе у то време има негативан ефекат јер додатно активира лучење кортизола.

Људи који пију кафу у року од два сата након буђења заправо чине своје тело имуним на кофеин. Прву кафу је најбоље попити тек након што падне ниво кортизола, што је у већини случајева између 9.30 и 11.30. Са овим се слаже и нутрициониста Сара Бруер, која каже да је идеално време за кафу управо у 10 сати. Ово се, наравно, односи на људе који се буде у 7 или 8 ујутру.

"Ваш ниво кортизола је највиши између пола сата и два сата након буђења. Тада је заиста лоше пити кафу јер кофеин опонаша одговор на стрес и узрокује да кортизол још више скочи", објаснила је нутрициониста. Ако попијете кафу најмање два сата касније, нећете осећати анксиозност и немир. Такође се саветује да не пијете кафу прекасно увече јер, опет из истог разлога, можда ћете имати потешкоћа са спавањем. Последњу кафу обавезно попијте пре 17.30 часова", каже нутриционисткиња.

(Б92)

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести