Ново радно место за 300 људи на наплатним рампама
У наредном периоду на аутопутевима у Сребији на неколико места биће отворене нове наплатне станице. Због тога ће, како је недавно рекла министарка грађевине, саобраћаја и
инфраструктуре Зорана Михајловић бити отварана и нова радна места, а из ЈП “Путеви Србије“ истичу да је за редован рад на тим наплатним станицама планирано запошљавање око 300 нових радника. Иако се не може прецизно рећи када ће нови радници и почети да раде, из овог предузећа указују да ће се то одвијати у складу са динамиком изградње деоница и наплатних станица, као и прибављања сагласности за њихово запошљавање.
Нових наплатних станица биће и у Војводини, на аутопуту ка Суботици, односно мађарској граници, на деоници од Сирига до Суботице. Из ЈП „Путеви Србије“ кажу да ће и на тој деоници бити успостављен затворени систем наплате путарине, а очекује се да путарина почне да се наплаћује у октобру. Пре тога је неопходно прибавити потребну документацију за изградњу нових наплатних станица на тој деоници ауто-пута, изградити их и опремити, а мора бити и прибављена сагласност за запошљавање нових радника.
Када то буде урађено, на деоници аутопута од Београда до границе Мађарске биће успостављен затворени систем наплате путарине, односно путарина ће се плаћати по пређеном километру. Да подсетимо, пре неколико месеци на деоници овог ауто-пута, од Старе Пазове до Сирига, почеле су да раде четири нове наплатне станице – Марадик, Ковиљ, Нови Сад – Југ и Нови Сад – Север, посао је добило 102 радника, а на тој деоници је почео да функционише затворени систем наплате. Увођењем тог система наплате цена путарине од Новог Сада до Београда је склизнула на ниже у односу на тадашње, а мање новца за путовање ауто путем издвајали су и сви возачи који су се на ову деоницу аутопута укључивали у, рецимо, Инђији.
Наиме, од увођења новог обрачуна путарине, по пређеном километру, цена путарине за путничке аутомобиле од Београда до Новог Сада је 190 динара, уместо дотадашњих 240, на релацији од Старе Пазове до Сирига путарина за путничке аутомобиле је 290 динара, уместо дотадашњих 570, док је путарина за аутомобиле и комбије с приколицом 440 динара уместо дотадашњих 850 динара. Од увођења затвореног система напалте путарина на овој деоници за аутобусе и камионе до 3,5 тоне износи 880 динара, уместо дотадашњих 1.700 динара, док је путарина за шлепере уместо дотадашњих 3.400 динара – 1.760 динара.
Дакле, путарине су готово преполовљене, али је тада указано да се очекује да ће приход бити исти, јер ће се велики број камиона вратити на ауто пут, а да ће истовремено значајно бити повећана безбедност локалног становништва, односно безбедност саобраћаја на локалним путевима. Управо то се и десило, јер из ЈП “Путеви Србије” истичу да је од увођења затвореног система наплате значајно смањен број возила која избегавају аутопут и плаћање путарине у отвореном систему наплате, да су трошкови одржавања путева на алтернативним правцима смањени, а да је значајно смањен и број возила која су, како би избегла плаћање путарине, правила тешке саобраћајне прекршаје. Позитиван став према оваквом начину наплате путарине, указују у ЈП “Путеви Србије”, имају и корисници путева, пошто је новоуспостављени затворени систем наплате путарине праведан, односно путарина се наплаћује према пређеном километру.
Д. Млађеновић
Двадесет нових наплатних станица
На новоизграђеним деоницама аутопута у Србији планирано је отварање 20 нових наплатних станица. Тако је планирано да се на деоници Љиг – Прељина отворе две наплатне станице, Владичин Хан – македонска граница три, на деоници граница Мађарске – Сириг шест, Ниш – Димитровград седам и деоници Ниш - Дољевац две наплатне станице.