ПАКЕТОМАТИ ПРЕПЛАВИЛИ СРБИЈУ Уместо до врата, пакети завршавају у пакетоматима
Експанзија онлајн куповине, нарочито са популарних страних сајтова као што су Тему, Схеин и AliExpress, довела је до загушења курирских служби у Србији, које све чешће прибегавају испоруци пошиљки путем пакетомата.
Овај модел се показао као исплатив и ефикасан, па се у његово ширење укључују и фирме које се иначе не баве доставом, попут нафтних компанија које пакетомате постављају на својим бензинским пумпама, чинећи их доступнијим ширем броју грађана.
Према доступним подацима, на територији Србије тренутно функционише између 1.000 и 1.200 пакетомата, што јасно говори о размерама ове промене у начину испоруке.
Курирске службе, суочене са огромним бројем пакета, све чешће уместо кућне доставе бирају опцију остављања пошиљки у пакетоматима. Иако је ова пракса корисна за запослене грађане који могу преузети пошиљку када им одговара, многи корисници се осећају ускраћено.
„Десило ми се неколико пута да курир једва позове, веза се прекине, а одмах након тога добијем СМС да је покушана испорука и да могу преусмерити пошиљку у пакетомат. Неколико пута сам то и урадила, али последњи пут сам се побунила. Платила сам испоруку до врата и очекујем да тако и буде, а не да трошим време на подизање пакета“, наводи С. С. из Београда.
Она признаје да за многе запослене пакетомати јесу практични, али за пензионере или оне који раде од куће представљају непотребну компликацију.
Економиста Саша Ђоговић наглашава да је модел испоруке путем пакетомата финансијски повољан за курирске службе:
„Пакетомати смањују оперативне трошкове, убрзавају доставу и повећавају обим испорука уз мањи број ангажованих курира. Иако клијент можда није био на адреси у тренутку покушаја доставе, курирску службу то не занима. Кључни циљ је ефикасност и профит, а овај систем им то омогућава.“