Милован Амиџић, директор ГСП: Возни парк богатији за сто аутобуса

Јавно градско саобраћајно предузеће „Нови Сад" током 2019. године пазарило је осам миди-бусева и 13 соло „Мерцедесових” аутобуса, а набавка још 50 нових је већ уговорена па се чека да у гаражу ЈГСП-а стигну почетком године.
1
Фото: Милован Амиџић, директор ЈГСП Нови Сад

Поменути 71 аутобус плаћен је готово две милијарде динара, и то новцем из буyета Града, а Међународна банка за обнову и развој (ЕБРД) кредитира куповину још 30 аутобуса вредних седам милиона евра, чија је набавка у току. То значи да ће возни парк ЈГСП-а, кад пристигну сви купљени аутобуси, бити богатији за укупно 101 ново возило.

– Међу 71 возилом која су већ уговорена имамо осам миди-аутобуса који су нешто мањег капацитета, 43 соло „Мерцедесових” и 20 зглобних возила турског произвођача БМЦ, који, по најавама из фабрике, треба да нам буду испоручени до краја јануара следеће године – рекао је на почетку интервјуа за „Дневник” директор ЈГСП „Нови Сад” Милован Амиyић. – Наравно да ће значајна обнова парка битно утицати не само на квалитет услуга пружених грађанима него и на безбедност наших корисника. Возни парк ЈГСП-а је пре ове године био старији од 13 година, тако да ћемо га овом обновом знатно подмладити. Око 50 одсто оперативног возног парка ће бити обновљено и старост ће бити око седам година, што је, наравно, значајан помак у односу на досадашње стање. Важно је рећи да су сва нова  возила на природни компримовани гас и да се водило рачуна не само о уштеди на енергенту него и на заштити животне средине. Наравно да ће обнова возног парка знатно утицати на смањење трошкова одржавања и трошкова за погонско гориво. Осим тога, наши запослени више неће возити старе аутобусе који нису поуздани, што утиче на побољшање положаја и услове под којима они раде.

Важно је рећи да су сва нова возила на природни компримовани гас и да се водило рачуна не само о уштеди на енергенту, него и на заштити животне средине
  • Колико је тренутно аутобуса у употреби у возном парку?

– За реализацију реда вожње нама свако јутро требају 204 исправна возила и наравно да ту увек укључујемо одређену резерву јер никада не знате да ли ће неки од њих отказати на линији. У оптицају је око 230 возила, иако с осам миди и 13 „Мерцедесових” имамо негде око 278 аутобуса на инвентару, али око 40 их није у функцији ни у саобраћају. Сматрам да је тих 230 возила сасвим довољан број да би се испоштовао ред вожње који је тренутно у примени.

  • Рекли сте да ситуација с возачима баш и не иде наруку. Какво је тренутно стање? Да ли на дневном нивоу још увек велики број њих одлази

– Не баш. Ситуација свакако није на завидном нивоу, али није ни тако лоша. Ми на данашњи дан имамо 618 запослених возача. Седам њих је на обуци, тако даће се, кад је заврше и уколико прођу сва тестирања, и они наћи у саобраћају. Немамо више ситуацију као прошле године да нам поједини поласци не буду реализовани због возача или техничке исправности возила. Током 2018. године више од 100 возача је напустило предузеће, али ове године је то доста мање. Успевамо још увек да на тржишту пронађемо одређени број возача и попунимо тај недостатак.

  • Како је ЈГСПНови Садпословао у години која је на измаку?

– Ова година је била много успешнија него 2018. и с мање проблема у реализацији реда вожње и с одласком возног особља, пре свега. Можда је тај одлив возача зауставило и делимично побољшање финансијске ситуације запослених у ЈГСП-у. Морам да истакнем да смо прошле године закључили колективни уговор и успели да возачима и запосленима у техничком сектору – а ту пре свега мислим на раднике у одржавању возила – повећамо зараде неких девет одсто.


Јефтинији превоз из приградских насеља

Зонско-тарифни систем јавног градског превоза у Новом Саду биће промењен и примењен у току 2020. године, сазнајемо од директора ЈГСП-а Милована Амиyића. По његовим речима, град ће бити подељен у две зоне, што значи да ће насеља која су по важећем зонско-тарифном систему у другој зони, постати прва зона, а она која су у трећој, четвртој и петој ће да пређу у другу зону. То ће се одразити и на цену превоза, будући да је превоз у првој зони 65 динара, а у другој 110. Тако ће већина суграђана из приградских насеља која су досада плаћала више од тог износа јефтиније моћи да користе услугу превоза.

Наша сазнања потврдио је и члан Градског већа за саобраћај и путеве Александар Кравић, који је рекао да се очекује да на једној од наредних седница Скупштине града буде донета и формална одлука о новом зонско-тарифном систему и корекцији цена на појединим линијама.


Током 2018. године више од 100 возача је напустило ЈГСПНови Сад”, али ове године је то доста мање. Успевамо још увек да на тржишту пронађемо одређени број возача и попунимо тај недостатак

Какве планове имате за наредну годину?

– Следеће године нећемо имати потребу за даљим инвестирањем у обнову возног парка, а за 2021. годину ћемо још да видимо. Имаћемо нека улагања у Међумесну аутобуску станицу. То ће бити текуће одржавање и уређење простора на самој станици и око ње. Планирамо да саградимо надстрешнице на долазним перонима. То је предвиђено Правилником о категоризацији аутобуских станица. Трудимо се да будемо међу првима у Србији по квалитету пружених услуга на станици. Наша станица у овом тренутку има довољно капацитета да испоштује све услуге које су тренутно потребне и нашим грађанима, и онима који долазе са стране, и превозницима. И планирали смо следеће године да правимо радионицу за техничке прегледе и за тахографе у нашој гаражи. Ми већ имамо технички преглед, али је технологија мало застарела, а Правилник је прописао неке нове услове које тренутно све не испуњавамо. Мислим да ћемо, ако успе јавна набавка за електронски систем наплате, читаву следећу годину потрошити на имплементацију, замену старих показних карата новим картицама за плаћање, усклађивање с новим зонско-тарифним системом који ће, извесно, заживети од 1. јануара. Још увек гледамо какве ће то финансијске ефекте имати на ЈГСП. Сигурно је да већ од 1. јануара 2020. године грађани могу очекивати јефтинији и квалитетнији јавни превоз и надам се да ЈГСП више никада неће доћи у ситуацију у каквој је било у неком претходном периоду.

В. Бијелић

Фото: С. Шушњевић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести