Одржана манифестација „Десет минута за спас туризма”

Око 150 грађана, међу којима су били представници неколико новосадских туристичких агенција, као и Удружења туристичких водича Новог Сада, окупило се јуче и прошетало градом поводом манифестације „Десет минута за спас туризма – сачувајмо туризам”.
приватна архива
Фото: приватна архива

Повод је указивање на потешкоће с којима се суочио тај сектор због епидемије коронавируса. Та манифестација је јуче, осим у нашем граду, одржана и у Београду, Нишу и Крагујевцу, под покровитељством Националне асоцијације туристичких агенција YUTA и удружења водича из тих градова.

Учесници поменуте манифестације у Новом Саду су сунцобранима, пешкирима, коферима, шеширима, путоказима и торбама привукли пажњу грађана. Манифестацију је обележила и панорамска вожња градом, а затим и шетња од Кеја до Трга слободе, где је прочитан Апел за спас туристичке привреде у којем су представници YUTA навели да је туризам девастиран на глобалном нивоу, а да су у највећем броју земаља њихове колеге препознате као најугроженији део привреде. Апел YUTA је, као представник Новог Сада, прочитао председник Удружења туристичких водича Новог Сада Срђан Бошковић, који је истакао да су туристички водичи и агенције, као и рентакар компаније већ пет месеци без посла и прихода, те да је свеукупна ситуација „готово катастрофална са становишта преживљавања услед глобалне пандемије и немогућности путовања”.

Фото: приватна архива

– Апел за помоћ туристичком сектору, који смо проследили државним институцијама, још увек је без конкретног одговора – нагласио је Бошковић. – Ипак, постоје назнаке да се о нама размишља и да се тражи начин да нам се помогне.

Он је додао да су њихове колеге хотелијери пре неколико дана добили очекивану помоћ те да се и они који чине друге делове туристичке привреде надају сличном моделу.

Срђан Бошковић је током читања апела позвао и државне органе да их подрже и да им помогну да наставе посао „који воле, за који су се школовали и који храни њихове породице”.

Фото: приватна архива

Он је за „Дневник” навео да је основна идеја манифестације и апела била да се на миран и културан начин скрене пажња на лошу ситуацију туристичких водича и агенција. Истакао је да је бројним секторима и предузетницима промет опао пет до 50 одсто, али да је у туристичком сектору та ситуација много гора јер је, како је нагласио, „за туристичке раднике посао стао или опао у драстичним стопама од 70 до 90 одсто”.

– Ми смо препознати као амбасадори наше земље и дичимо се тиме што је Србија била препозната као једна од најпожељнијих дестинација, што се туризам у Новом Саду развио, све то је тачно, али сада смо у проблему и питамо се како ћемо, то јест да ли ћемо, уопште преживети? – истакао је Бошковић, и додао да прича о прошлости или садашњости није једино битна, него да се мора причати и о наредној години, у којој, како је навео, нико не зна шта ће се дешавати.

К. Ивковић Ивандекић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести