Приступне саобраћајнице Жежељевом мосту биће завршене до 1. септембра

Иако је нови Жежељев мост од септембра прошле године отворен за саобраћај, прилазне саобраћајнице још нису добиле коначан изглед.
д
Фото: Дневник/Филип Бакић

Будући да су грађевински радови на новосадској страни завршени, а да су они на петроварадинској у току, очекује се да ће све бити готово до 1. септембра.

Изградња приступних саобраћајница, која се финансира новцем Делегације Европске уније, поверена је компанији „Штрабаг”. Првобитни рок за завршетак радова био је 17 месеци, односно до новембра 2018. године, међутим, због непредвиђених околности је продужен до 1. септембра ове године. Укупна вредност инвестиције је 3.714.320 евра, укључујући и додатне радове који коштају 337.665 евра.

Грађевински радови на новосадској страни прилаза мосту су завршени, а у Градској управи за грађевинско земљиште и инвестиције наводе да је у току предаја документације комисији за технички пријем, који је поверен предузећу „Шид пројекат”.

Фото: Дневник/Филип Бакић
Услов за завршетак прилазних саобраћајница на сремској страни моста је уклањање челичне конструкције моста с обале, а то би требало да буде готово до половине јуна

Услов за завршетак прилазних саобраћајница на сремској страни моста је уклањање челичне конструкције моста с обале, а то би требало да буде готово до половине јуна.

Демонтажа челичне конструкције са стубова и њено пребацивање на петроварадинску страну обале окончано је 23. марта. Четири мања дела су већ размонтирана и радници расклапају пети сегмент, најваћег распона. Како наводе у новосадској Градској управи за грађевинско земљиште и инвестиције, док се с обале не уклони комплетна конструкција, кружна раскрсница, чија је градња већ почела, али и део сабраћајнице испод моста, као и пешачке и бициклистичке стазе на Кеју скојеваца, не могу бити завршени.

Фото: Дневник/Филип Бакић

Градња подвожњака почела је 1. априла, након обуставе железничког саобраћаја на прузи Нови СадБеоград, а планирано је да радови трају до 2. августа

Ипак, и када кружни ток буде завршен, док се не изгради планирани подвожњак, раскрсница ће повезивати само Кеј скојеваца и Рељковићеву улицу. Пуну функцију и значај ће добити тек кад се заврши обилазница око Петроварадина јер ће кружна раскрсница тада повезивати локални саобраћај с будућом обилазницом, која ће представљати транзитни правац ка новом Жежељевом мосту.

Градња подвожњака почела је 1. априла, након обуставе железничког саобраћаја на прузи Нови Сад – Београд, а планирано је да радови трају до 2. августа. Када се заврши, почеће израда коловоза и инсталација испод подвожњака, тако да се очекује да приступне саобраћајнице буду завршене до 1. септембра.


Историјски подсетник

У НАТО бомбардовању 1999. године Жежељев мост је гађан 12 пута.  Одолевао је до 23. априла, када је с више директних погодака, срушен. Тада је пресечен железнички саобраћај између Суботице и Београда. Привремени друмско-железнички мост поред Жежељевог моста, изграђен је 2000. године. Његови делови управо се склањају пошто је саграђен нови „Жежељев” мост. Током бомбардовања, Нови Сад је остао без сва три велика моста преко Дунава (Мост слободе, Варадински мост и Жежељев мост).


Фото: Дневник/Филип Бакић

У Градској управи за грађевинско земљиште и инвестиције напомињу да ће рушењем стубова и шипова у Дунаву, практично бити завршена градња друмско-железничког моста, а планирано је да ти радови буду окончани до прве половине јуна.

Имајући у виду да је стари Жежељев мост најдуже одолевао НАТО бомбама, те да је последњи срушен градски мост, за многе Новосађане он је у неку руку био симбол отпора, а по тој логици нови би требало да представља опоравак и наду у боље сутра.

Ј. Вукашиновић

EUR/RSD 117.1119
Најновије вести