Рукотворине Александра Топића постале модни тренд

НОВИ САД: Разноликост која га карактерише непрестана је инспирација за младог Александра Топића, који више од шест година веома успешно креира и продаје разнобојне лептир-машне и беџеве са симпатичним натписима.
aleksandar topic
Фото: Dnevnik (Radivoj Hadžić)

Свеже идеје и приступ раду црпи захваљујући непрестаном стремљењу ка различитим страстима, будући да се тај креативни младић бави графичким дизајном и дизајном модних додатака, а прилику да се оствари и као уметник добио је на Академији уметности, где тренутно похађа мастер студије цртања.

Његово име постало је бренд, и то најпре захваљујући шареним лептир-машнама, које су пре неколико година поново заживеле и постале прави модни тренд, посебно за оне који су смелији у облачењу.

По Топићевим речима оне више нису неочекивани модни детаљ, већ опција за добар стил, а из његове дизајнерске „машине” изашло је између 2.000 и 3.000 лептир-машни и око 400 њихових модела.

До сада сам урадио шест колекција лептир-машни, али више не могу да планирам тако обимне задатке јер материјал који се пласира путем интернета има кратак моменат примања пажње и брзо се тражи нешто свеже и ново, каже наш саговорник, и додаје да због тога што све лептир-машне и беџеви не привуку једнаку пажњу, мора додатно да се труди и уложи све да би промовисао оне који нису добро прошли.

То је, рекао је наш сагорник у наставку, губљење времена па се се прилагодио интернету и његовом ритму.

Због тога сада радим мале серије, односно комплете које правим за неке посебне прилике, као што је Нова година, Дан заљубљених и томе слично, каже Топић.

Александар је своје лептир-машне и беџеве најпре презентовао и продавао искључиво путем интернета, а златна тачка његовог успеха била је 2011. година, када су друштвене мреже доживеле експанзију. Он их данас, осим у виртуелном свету, продаје и у „Уникатном кутку” и „Миша концепт сторе” продавници у Новом Саду, у две београдске радње и једној у Панчеву.

Фото: Dnevnik (Radivoj Hadžić)


Уигран тим

Осим беџева и лептир-машни, Александар дизајнира честитке и цегере, а иза његовог рада крије се још десетак људи који му у реализацији идеја и пројеката помажу.

Он има поверење у њих, као и они у њега, стога су сви они веома организовани и прате једни друге у изради сваког производа.


Пласирање робе на интернету није проблем, за разлику од реалности, где ја, али и дизајнери попут мене, наилазимо на затвореност већих трговинских ланаца и незаинтересованост малих радњи, објашњава Топић.

Како додајње, посао му увек опстаје на интернету, и сматра да је то прави избор за младе који имају неке идеје и желе нешто да започну.

Ту се може опипати пулс јавности и видети има ли заинтересованих за то што радите. Друштвене мреже ми дају прилику да видим какве су реакције јавности, а с друге стране, и простор за директну продају, поручује Топић.

Његове лептир-машне једнако купују и жене и мушкарци, а до сада су се као најпродаваније показале оне с принтом „Стар ворса”, космоса, туфницама и пепито дезеном. Најбоља продаја је у новембру и децембру, уочи празника, али и на пролеће, пред венчања и матуре, а, како нам је рекао млади дизајнер, тинејџери су најсмелији купци и њима је готово сваки принт и модел „кул”.

Наш саговорник објашњава да је до сада урадио и пет колекција беџева, који су за њега мали универзум, преинспиративан за интервенције јер, како каже, на малом простору може толико тога да се каже.

Фото: Dnevnik (Radivoj Hadžić)

Када радим беџеве, гледам да то одише енергијом јер и на тако малом простору може нешто да се деси, заигра и пошаље поруку, а с толико мало се данас може показати став, казао је Александар, додајући да носећи малени беџ с одређеним натписом можемо представити себе.

В. Бијелић

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести