Фабрици: Подунавље и источна Србија неоткривени туристички рај

БЕОГРАД: Доње Подунавље и источна Србија неоткривени су туристички рај који има велики потенцијал, изјавио је данас шеф делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици додајући да ће се у наредне три године радити да се та туристичка дестинација представи Европи, али и остатку Србије.
Танјуг/Раде Прелић/Сем Фабрици
Фото: Танјуг/Раде Прелић/Сем Фабрици

Фабрици је то рекао на Међународном сајму туризма, где је био с председником Александром Вучићем и где је обележен почетак пројекта "ЕУ за културно наслеђе и туризам".

Он је оценио да је тај пројекат веома значајан за општине у том делу делу земље, те навео да ће се у наредне три године радити на представљању тог дела Србије као туристичке, културне и дестинације за љубитеље вина.

Фабрици је казао и да већ четири године живи у Србији и да је то дивна земља која има јединствен туризам.

"Србија је израдила стратегију развоја туризма од 2016. до 2025. године и ми из ЕУ смо срећни што можемо да финансирамо пројекат који ће се реализовати за развој српског туризма у вредности од 15 милиона евра.

Захвалио је Министарству за еврпоске интеграције и Министарству за трговину, туризам и телекомуникације, као и Немачкој развојној сарадњи (ГИЗ) која рализује пројекат и предствља немачку владу која учествује са 10 одсто у реализацији пројекта.

"Овај пројекат се састоји из низа активности за подизање капацитета надлежног министарства за спровођење стратегије", додао је Фабрици.

Навео је да је друга активност усмерена на источну Србију и Доње Подунавље, те да ће од 15 милиона евра 10 бити издвојено за оживљавање бисера тог региона "римске и срењовековне Србије", пре свега Феликс Ромулијане код Зајечара.

Културно наслеђе Србије је јединствено и ту смо да помогнемо да се ојача, казао је Фабрици и додао да је од како је реконструисана Голубачка тврђава било више од 150.000 посетилаца из целог света.

"Источна Србија није само богато културно наслеђе већ и божанствена природа, то је и регион вина, тако да планирамо и финансијски да помогнемо Рајачке Пимнице, које негује културу вина. Пружићемо тако свим туристима могућност не само да преспавају већ и да уживају у свим винским чарима овог краја", казао је Фабрици.

Трећи елемент пројекта је усмерен на економски развој и спрегу туризма и локалних бизниса, због чега ће бити организован грант од 1,5 милиона евра који је намењен локалним предузетницима са иновативним идејама у туризму.

Отправница послова у амбасади Немачке у Београду Доротеа Гизелман је изразила задовољство што ГИЗ спроводи пројекат за развој српског туризма, подсетивши да се навршава 20 година немачко - српске развојне сарадње и да је у претходном периоду у фокусу била сарадња на јачању конкурентности привредног сектора, али и стварању бољих услова за живот становништва.

Она је казала да воли да путује по Србији и да је посетила Ђердапску клисуру и њене знаменитости и додала да је источна Србија изузетно богат регион.

Гизелман је посебно поменула значај дигитализација која постаје важна и у туристичкој привреди.

"Наш општи циљ је пружање подршке Србији на путу ка ЕУ", закључила је Гизелман.

Иначе, "ЕУ за културно наслеђе и туризам" је део кампање и пројекта "ЕУзатебе" , који је усмерен развоју туризма као значајног привредног потенцијала за економски развој источне Србије и Доњег Подунавља. Пројекат финансирају ЕУ са 15 милиона евра и немачко Министарство за економску сарадњу и развој са 1,6 милиона евра, а спроводи Немачка организација за међународну сарадњу ГИЗ.

Пројекат је усмерен на осам општина и градова у Источној Србији и Подунављу, а то су Смедерево, Пожаревац, Кладово, Неготин, Зајечар, Велико Градиште, Голубац и Мајданпек.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести