Почели преговори с Кинезима о Фрушкогорском коридору

– С кинеском компанијом ЦРБЦ започети су разговори о градњи Фрушкогорског коридора путем концесије – најавила је јуче потпредседница Владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић отварајући Прву српску конференцију о јавно-приватном партнерству.
1
Фото: Youtube Printscreen

– Реч је о градњи ауто-пута од Новог Сада до Руме с тунелом кроз Фрушку гору. С ЦРБЦ-ом разговарамо и о концесији као једном од начина финансирања. Такође, постоји велика заинтересованост за градњу пруге од београдског аеродрома до Новог Београда, и ту размишљамо о ЈПП. Ту је и пројекат наставка градње ауто-пута ка Црној Гори, од Пожеге до Бољара.

Изградња Фрушкогорског коридора је важан пројекат за Србију за који је урађен део пројектне документације, а сада се разговара о моделима финансирања.

Брза саобраћајница с тунелом кроз Фрушку гору важна је из више разлога, а пре свега због тога што ће, захваљујући тунелу дужине 3,5 километра, растеретити густ саобрајаћ кроз Ириг, где у просеку дневно прође између 10.000 и 12.000 возила, од чега око 700 теретних, што годинама представља велики проблем за становнике Ирига. Коридор је, осим тога, важан јер ће повезати три општине Нови Сад, Ириг и Руму, које имају више од 370.000 становника и око 30.000 малих и средњих предузећа. Пут даље иде ка Шапцу, Лозници и граници с Босном и Херцеговином. Дакле, брза саобраћајница је значајна не само за Војводину него и за државу јер ће повезати Србију с Бих и Хрватском, као и ширем окружењем. У перспективи, биће то путни правац који ће спојити Војводину са западном Србијом као и Коридор 10 и Коридор 11 с Коридором 5ц, правцем Будимпешта–Осијек–Сарајево–Мостар–Плоче.

Фото: Dnevnik.rs

Кроз Фрушку 3,5 километра

Кључни грађевински објекат саобраћајнице Нови Сад – Рума биће двоцевни тунел кроз Фрушку гору, који ће, својом дужином од 3,5 километра, бити најдужи тунел у Србији. Из визуелизације коју је урадио Петар Драгић, а по идејном пројекту Института за путеве, може се видети тачан потес путне деонице државног пута који ће омогућити бржу саобраћајну везу између Новог Сада и Руме, а самим тим и растеретити места  попут Ирига од густог саобраћаја.


Фрушкогорски коридор ће имати четири коловозне траке широке по 3,5 метра, али упркос томе сврстава се у брзе саобраћајнице а не у ауто-путеве јер неће имати зауставне траке као што то имају ауто-путеви. Саобраћајница ће се простирати од Каћке петље на путу Нови Сад – Зрењанин, с ауто-путем Е-75 ће се укрштати код бензинске пумпе „Минут”. Коридор с новом саобраћајницом даље ће водити према Дунаву, затим преко Фрушке горе до ауто-пута Београд–Загреб. Брза саобраћајница ће на сремску страну прећи преко новог моста који треба да се изгради код Цркве Марије снежне у Петроварадину, даље ће водити према Буковцу преко тунела испод Фрушке горе. Тунел ће ићи према петљи за Врдник, потом ће се наставити ка Руми.

Саобраћајница ће се простирати од Каћке петље на путу Нови Сад –Зрењанин, с ауто-путем Е-75 ће се укрштати код бензинске пумпе Минут”, даље ће водити према Дунаву, затим преко Фрушке горе до ауто-пута Београд–Загреб

О коридору кроз Фрушку гору говори се годинама и дуго се селио из једног нереализованог пројекта у други. Подсетимо, изградњу полуаутопута, укључујући тунел испод Иришког венца, је 2007. године најављивала је и бивша покрајинска власт. Коридор је требало да буде завршен до 2013. године, међутим, све је остало мртво слово на папиру до доласка нове Покрајинске владе, предвођене Српском напредном странком и Игором Мировићем. Сада су Покрајинска влада, локалне самоуправе и Министарство грађевинарства и инфраструктуре створили услове да се крене у преговоре с потенцијалним инвеститорима.

Е. Марјанов

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести