МАРКО БЕЦЕКИ СЛАВИО НА ВЕЛИКОЈ НАГРАДИ БРИТАНИЈЕ, Марк Маркез трећи, срцепарајуће одустајање Квартарара!
Возач Априлије Марко Бецеки тријумфовао је на Великој награди Британије, седмој трци овогодишњег Мото ГП шампионата, која је првобитно прекинута после само једног завршеног круга.
Италијан је на стази „Силверстон“ уписао своју прву победу после 609 дана, а уједно је Априлији донео први тријумф од априла прошле године, када је Маверик Вињалес славио у Остину. Занимљиво, та победа је стигла у тренутку када се спекулише да Хорхе Мартин жели да напусти италијански тим на крају сезоне, годину дана пре истека уговора.
Мартинов тимски колега је сјајно возио, али је и профитирао од одустајања Фабија Квартарара, којег је издала Јамаха седам кругова пре краја, пошто је водио од старта.
На крају је најближи Бецекију био Жоан Зарко на ЛЦР Хонди, док се на трећем степенику победничког постоља нашао возач Дукатија Марк Маркез. Осмоструки светски шампион је у борби за подијум за само 17 хиљадитинки победио Франка Морбиделија из ВР46 тима.
Трку на легендарној стази обележило је и ново одустајање Франческа Бањаје, али и грешке браће Маркез, које је спасио прекид трке у другом кругу, па су обојица добили нову шансу.
Сам старт Велике награде Британије протекао је у знаку велике грешке Алекса Маркеза, који је повео, али одмах излетео са стазе. Његов старији брат је преузео вођство испред Квартарара и Бањаје, али је осмоструки светски шампион направио велику грешку када је имао предност од скоро секунде и излетео са стазе. На другом делу стазе дошло је до контакта између тест возача Алеша Еспаргара и Морбиделија, а пошто је уље остало на стази истакнута је црвена заставица.
После прекида који је трајао око 15 минута, дошло је до новог старта, после којег је Квартараро остао на челу и није се освртао. Брзо је повећавао предност испред Бањаје и Маркеза, док је Џек Милер на Прамак Дукатију кренуо да се пробија, па је тако претекао и двојац Дукатија. У међувремену су и Зарко и Бецеки почели да се пробијају, да би у истом тренутку и Бањаја и Маркез отишли широко и пали су на девето и десето место. Недуго затим трка је била готова за Пека, после нове грешке и излетања са стазе.
У међувремену је Бецеки успео да се нађе и испред Зарка и испред Милера, којег је претекао и Француз, а разлика у односу на Квартарара била је око пет секунди. Италијан је постепено почео да смањује разлику, док су се Маркез и Морбидели постепено пробијали и стигли до борбе за подијум. У 12. кругу Квартараро је одједном посустао и било је јасно да има проблем са мотоциклом, који је паркирао на стартно-циљном правцу, док је Бецеки преузео вођство и ниједног тренутка нико није могао да га угрози.
FABIO QUARTARARO HAS AN ISSUE! ⚠️
BEZZECCHI INHERITS THE LEAD! #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/3PKJS8GRg5— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 25, 2025
UTTER HEARTACHE. 💔#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/JYHaSnwACx
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 25, 2025
Зарко је већ тада био две секунде иза возача Априлије, да би се та разлика повећала, а иза њих Морбидели је у самом финишу почео да изазива Маркеза. Њихова борба је решена у циљу, а врло близу био је и Алекс, који је на крају био 78 хиљадитинки иза Италијана. Шесто место заузео је Педро Акоста из КТМ рејсинга, испред Милера и Луке Маринија на Хонди, а топ10 комплетирали су Фермин Алдегер из Гресинија и други возач ВР46 тима Фабио ди Ђанантонио.
Старији Маркез на челу генералног пласмана сада има 196 бодова, 24 више од млађег, док је Бањаја трећи са 124.
Возач Интакта Сена Ејџус дошао је до прве победе у каријери пошто је славио у Мото2 категорији. Млади Аустралијанац је до највећег успеха каријере стигао на спектакуларној трци, надмудривши ривале у последњем сектору на „Силверстону“. Ејџус је у циљу имао 434 хиљадитинке предности у односу на Диога Мореиру из Италтранса, који је тако изједначио пласман каријере, док се на трећем степенику победничког постоља нашао возач Аспара Давид Алонсо. Највећи губитник у финишу био је возач Фантика Арон Канет, који је водио до последњег сектора, али је ипак највише изгубио водећи у генералном пласману Мануел Гонсалес јер је излетео са стазе. Гонсалес има 111 бодова на првој позицији у шампионату, Канет има три мање, док је Диксон трећи са 84 бода.
Возач Ред Бул КТМ Ајо тима Хосе Антонио Руеда тријумфовао је у Мото3 категорији и то са последње позиције. Млади Шпанац је на стази „Силверстон“ дошао до највеће победе у каријери, пошто је због успоравања ривала кажњен померањем са пол позиције на само зачеље. Руеда је уписао пету победу у каријери, са 46 хиљадитинки предности у односу на Максима Килеса из Аспара, којем је то најбољи пласман каријере. Њима двојици се на подијуму придружио возач Сић58 екипе Лука Лунета, који је морао и да одради казну дугог круга јер је избацио Давида Муњоса са стазе. Руеда је, иначе, постао тек трећи возач у историји Мото3 категорије који је тријумфовао после старта са последње позиције, после Бреда Биндера 2016. и Давид Алонса 2023. године. Руеда повећао своју предност у генералном пласману јер сада има 141 бод, 54 више од Пикераса, док је трећи Џоел Келсо са 77 бодова.
Наредна трка Мото ГП шампионата вози се за Велику награду Арагона од 6. до 8. јуна.