Аронија и лешник главни адути Панићевих у Бачкој Паланци

БАЧКА ПАЛАНКА: У време кад се цео свет труди да ојача имунитет и очува здравље, трага се за здравим намирницама и лековитим својствима, а постало је јасно какви су визионари били људи који су се благовремено окренули узгоју таквих намирница.
1
Фото: Ранко Панић подигао прве засаде пре осам година

Један од њих је Ранко Панић из Бачке Паланке, који је је пре осам година засадио прве плантаже са шест сорти лешника и једном врстом ароније, „неро супериор”, на површини нешто мањој од хектар и по.

Ранко Панић каже да је текућа година је била посебно добра за лешник, за који су били идеални услови, па је и принос рекордан.

- Имали смо преко три и по тоне приноса плода ароније, а највећи део смо одмах и прерадили у наших 15 производа. Поред матичног сока који нам је главни производ, у понуди су и чај од ароније, сушена аронија, млевена и целе бобице у меду, а имаћемо и ратлук од ароније. Такође правимо и интегрални кекс са фруктозом и лешником, који је један од наших најпродаванијих производа – каже Панић.

Газдинство породице Панић своје производе пласира преко продавница здраве хране. Фокусирани су на подручје Војводине, а циљ је проширење на територију целе Србије. Кад је у питању могућност извоза, наш саговорник открива су имали таквих понуда, али та идеја тренутно није у плану. Све зависи како ће се ствари одвијати у будућности, ипак, домаће тржиште и домаћи, задовољни купци, остају најбитнији циљ пословања породице Панић.

Фото: Матични сок ароније најтраженији је производ овог газдинства

Колико је успешно ово породично газдинство, говоре и многобројна признања. У 2017. и 2018. години су освојили 15 златних златних медаља на различитим манифестацијама попут Новосадског и Београдског сајма.

- Жао нам је што ове године многе манифестације нису одржане, јер редовно излазимо на око десетак манифестација, да се представимо, да направимо дегустације и промоције наших производа – вели наш саговорник. – Купци ипак лако проналазе пут до наших производа и можемо рећи да смо већ препознатљиви на тржишту. Сами радимо и дистрибуцију и мислим да смо успешни у томе.

Последњих месеци порасла је и потражња за плодом и производима од ароније. Највише се тражи матични сок ароније, те је ово газдинство прерадило већ преко две хиљаде литара сока. Како објашњава Панић, практично сви витамини и антиоксиданси који се налазе у бобици ароније налазе се и у флаши матичног сока. То су заправо свеже бобице које су испресоване и исцеђене, а сок је стављен у флашу и пастеризован. Нема никаквих додатака, па је зато рок употребе након отварања ограничен. Ово је можда и најидеални начин за конзумацију ароније, јер она најбоља варијанта, а то је свежа бобица, просто није доступна током целе године.

Познато је да је ово воће специфичног, горкастог укуса у нашим  крајевима веома популарно последњих година. Боровница је најближа породици аронија, али аронија има и до десет пута више антиоксиданаса, па је неки поред хране, сматрају и леком, казује наш саговорник. Многи ову моћну бобицу користе превентивно, како би побољшали имунитет, док други козумирају сок или чај од ароније како би ублажили одређене здравствене проблеме, побољшали крвни притисак и крвну слику или ојачали крвне судове.

Један од фактора који су допринели успеху овог газдинства свакако је фокус на квалитет, а не квантитет. Такође, и консултације и слушање савета стручњака су били, и још увек су неопходни.

- У сваком послу, битно је да је човек едукован, да прати достигнућа науке и технологије, да буде у току – вели Панић. - Подржао бих свакога ко жели да уђе у овакву или сличну производњу, али треба бити свестан да је неопходно опремити се стрпљењем. Инстант успех и резултати нису могући. Треба знати шта се хоће и ићи у том правцу, и имати стрпљење, упорност и знање, јер тада је резултат загарантован.

Ранко Панић каже како планова и идеја за будућност има доста, а ту спада и проширење производње и асортимана. Породично газдинство, чији су део и два Ранкова сина који ускоро завршавају факултете, се константо усавршава и ослушкују потребе и жеље купаца, а нове укусне и здраве производе купци могу да очекује следеће године.

Тијана Пачић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести