Стигла челична конструкција за пристан у Апатину

АПАТИН: У Апатин је ових дана допремљена челична конструкција новог пристана. Платформа дужине 53 метра, ограда, битве за пловила и све остало завршено је у Умци где извођач радова ПД МИП „Градинг“ доо из Обреновца има свој погон.
1
Фото: Радио Дунав

Комплетна конструкција заједно са дизалицама уз помоћ бродова допремљена је у Апатин, где су почели радови на монтажи пристана, известио је апатински Радио Дунав.

Од јануара 2017. када се догодила хаварија, јер је надошли лед на Дунаву разбио апатински пристан, обнова овог објекта била је тема бројних званичних и незваничних разговора. Апатинска локална самоуправа није престала да ради на овом захтевном послу.

- Прошло је много времена, али обнова пристана није једноставан посао. Требало је прво обезбедити средства, направити идејни пројекат, обезбедити све потребне дозволе за рад. На тендеру код Министарства трговине, туризма и телекомуниација добили смо више од 50 одсто потребних средстава, а остало је обезбедила општина – рекао је председник општине Апатин Милан Шкрбић, који је присуствовао почетку радова. Цео пројекат реконструкције пристана укупно кошта 40 милиона динара. Послове су на тендеру добили људи који су најбољи, од надзора до фирме која ради, то су куће које учествују и на изградњи Београда на води, указао је Шкрбић.

Фото: Радио Дунав

- Стари пројекат није ваљао, а овај нови је сасвим другачији и има заштиту од леда - рекао је Милан Шкрбић, уз најаву да ће посао бити завршен за двадесетак дана.

Миодраг Стојковић, власник и директор предузећа МИП „Градинг“ које изводи радове на путничком пристаништу у Апатину рекао је за Радио Дунав да се ових дана ваде стари поломљени шипови, постављају нови и качи се понтон који је три месеца прављен у погону у Умки. Рачуна се да ће тај посао трајати десетак дана, а ангажовано је осам радника.

Одговорни пројектант на санацији и реконструкцији пристана у Апатину Војкан Вулетић, у име фирме „Ахис“ као главни и одговоран за надзор над извођењем радова побија оцене да локација пристана није одговарајућа.

- Локација пристана је добра и логична, обзиром да није у матици водотока и згодна је за приступ великих путничких бродова. Претходно решење је било коректно технички урађено, али за међународна путничка пристаништа понтони не би требало да буду плутајући, већ челични јер су много флексибилнији и отпорнији на мраз, пронос санти леда и слично – рекао је Вулетић који је радио и пројекат апатинске марине, а има и велико искуство на другим хидрограђевинским објектима, лукама, пристаништима, маринама.

Фото: Радио Дунав

Сви у Апатину верују да ће ово решење бити много боље него претходно. Општина Апатин је у сарадњи са бродским агенцијама већ направила прве договоре о пристајању бродова крузера на пристан, а њихова бројност и учесталост у највећој мери зависи од туристичке понуде града и околине.

В.Х.

Фото: Радио Дунав

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести