На Коридору 10 у току су радови на петљи "Сопот"

ПИРОТ: На Источном краку Коридора 10 у току је изградња саобраћајне петље "Сопот" за чију изградњу је издвојено више од 2,1 милиона евра, а завршетак асфалтерских радова очекује се у последњем кварталу ове године.
Manajle, koridor 10/Tanjug/S. Radovanovic
Фото: Manajle, koridor 10/Tanjug/S. Radovanovic
Крајем јануара (27. јануара) ове године потписан је уговор за изградњу петље "Сопот" између предузећа Коридори Србије као инвеститора, и извођача радова компаније Интеграл инжењеринг.
 
Шеф пројекта "Исток" у Коридорима Србије Душан Мијук каже за Тањуг да се почетак радова поклопио са почетком пандемије корона вируса али да радови нису стали те да је много посла урађено у претходним недељама и на овој локацији.
 
"Урађени су сви припремни радови, довежена је комплетна опрема, потребни материјали, урађени су сви земљани радови, а са изградњом насипа изливени су сви шипови...", наводи Мијук и додаје да ће сви асфалтерски радови бити готови у последњем кварталу ове године.
 
Ова петља на Источном краку Коридора 10 повезаће Књажевац-Пирот-Димитровград са путем Ниш-Пирот-Димитровград.
 
Након изградње Источног крака Коридора 10, аутопут Е-80, постојећа веза државних путева ИИ реда Књажевац-Темска-Димитровград, и Ниш-Пирот, морала је бити укинута.
 
"Коридори" су на захтев мештана 17 села из околине Пирота и локалне самоуправе израдили пројектну документацију, обезбедили средства из уштеда у оквиру зајма ЕБРД- и спровели јавну набавку за изградњу ове везе државних путева.
 
"Коридори Србије су учинили све да се одржи ниво активности на градилиштима да радови не стану а при томе сачува здравље људи и примењују све мере превенције за сузбијење вируса Цовид 19. Ово градилиште је добар пример добре организације и солидарног односа. И након истека ванредног стања примењују се мере превенције и даље", објашњава Мијук.
 
Извођач радова компанија "Интеграл" успела је, каже, да организује живот градилишта, да очува продуктивност и сачува здравље свих радника.
 
"На овом градилишту немамо дана кашњења", истиче Мијук и додаје да су због тога успели да остваре резерве у броју дана које су потребне када наиђу периоди кишних дана.
 
Активности на градилишту, каже, прати кредитор на пројекту Европска банка за обнову и развој (ЕБРД) као и ресорно министарство грађевинарства.
 
Изградњом петље Сопот растеретиће се зона петље "Пирот Запад" јер ће део локалног и транзитног саобраћаја користити ову везу.
 
Поред предности за локално становништво (приступ имањима са леве стране Нишаве) остварује се најкраћа и најбржа веза Беле Паланке и Пирота са Парком природе Стара Планина, манастиром Темска, Књажевцом, а тиме се даје и подстицај развоју туризма
 
и старопланинских села и тог дела источне Србије, кажу у "Коридорима".
 
Петља је удаљена од Старе Планине 56,6 километара па би вожња аутомобилом до те планине требало да траје око сат времена.
 
Пројектном документацијом предвиђена је изградња две трокраке раскрснице са денивелисаном саобраћајницом која се преко надвожњака укршта са аутопутем Е80.
 
Вредност радова је 2,1 милион евра (2.179.165 евра), а рок за завршетак радова је према уговору годину дана.
EUR/RSD 117.1474
Најновије вести