Иванишевић: Мењамо туристички имиџ Војводине

Шест година није било конкурска за доделу ознаке квалитета „Најбоље из Војводине“, а раније је ова ознака додељивана прехрамбеним, индустријским и занатским производима.
д
Фото: Приватна архива

Новом одлуком она се може доделити и за туристичке услуге, дестинације и традиционалне манифестације на територији АП Војводине. Реците нам нешто више о конкурсу. Овим пројектом препознајемо и награђујемо оне најбоље, који се труде, који раде, награђујемо настојање произвођача да заштите јединствен бренд са изузетном репутацијом.

На овај начин се идентификују најквалитетнији производи из АП Војводине, а сви награђени производи задовољавају европске норме квалитета производа - поседују сертификат ХАЧП и стандард ИСО - каже у разговору за “Дневник” покрајински секретар за привреду и туризам др Ненад Иванишевић. Знак се употребљава за обележавање природних, пољопривредних, занатских, индустријских и производа домаће радиности, а чињеница да је додељен одређеном производу или за квалитет услуге у туризму, потврђује да је он ушао у породицу најквалитетнијих производа и услуга, а уз веома строге примене контроле квалитета.

Расписан је и конкурс за доделу ове ознаке на коришћење, а постоје и новине у самом концепту

- Конкурс за доделу на коришћење ознаке квалитета ,,Најбоље из Војводине“, Секретаријат је објавио 5. јуна 2021. године и биће отворен тридесет дана. Свако ко понесе овај знак би требало да буде поносан на чињеницу да му је додељен. Контрола ће бити стална и на годишњем нивоу, а знак се додељује на три године, са могућношћу продужетка рока за коришћење, јер нећемо дозволити девалвацију ове значајне ознаке. Поред тога, разговараћемо и са великим трговинским ланцима, како би се за ове производе, носиоце ознаке, определило и посебно место унутар продајног простора, управо да би купци знали који су то производи испунили најстроже критеријуме и да их могу конзумирати поуздано. Право учешћа на Конкурсу имају правна лица, предузетници, физичка лица или други организациони облици који се баве производњом роба или пружањем услуга, односно организатори програма и манифестација, који имају седиште на територији АП Војводине.

Који туристички потенцијали Војводине по вашем мишљењу нису довољно искоришћени, или су запостављени?

- Недовољно искориштени потенцијали налазе се превасходно у верском, културолошком, руралном, винском, али и ловном и цикло туризму. Верски туризам представља велико богатство којим Војводина располаже, имајући у виду да су у нашој покрајини заступљене све религије. Поред тога, Сремски Карловци су свакако посебан бисер туристичке понуде Војводине, те су у току многобројне активности и пројекти, подухвати који ће знатно утицати на унапређење и развој туризма у овој локалној самоуправи. Ловни туризам у Војводини годинама функционише, али јавност са тим није довољно упозната, стога Секретаријат такође настоји да осмисли концепт пружања подршке развоју овог облика туризма. Војводина се налази на рути више европских бициклистичких стаза, тако да ће Секретаријат уз подршку Покрајинске владе реализовати изградњу бициклистичке стазе Нови Сад – Београд, тзв. старим путем, што представља један од капиталних пројеката који је ушао у предлог Националног туристичког плана.  Једна од главних последица пандемије, али у позитивном смислу, јесте да су грађани упознали своју земљу и њене туристичке вредности. Планирани део зараде у туризму, који је изостао у протеклом периоду, јесте доходак од страних туриста и то се посебно рефлектовало на градске хотеле. Увидевши то, држава је пружила помоћ хотелском сектору као и сектору транспорта.

Насупрот томе, ситуација је развила тржиште домаћег туризма, које је чињеница, да до сада није било развијено, те се за време сезоне или појединих празника јављала потпуна попуњеност капацитета на Фрушкој гори или, рецимо, на Палићу, а охрабрује чињеница да је ове године евидентан пораст броја домаћих туриста. Попуштањем мера услед пандемије може се очекивати и повратак нормалном животу, те долазак и страних туриста који желе одмор баш какав нуди Војводина.

Недавно су додељена признања за квалитет услуга у протеклој години „Капије успеха“. Какву симболику носи ово престижно признање?

- Карактеристика ових простора, који јесу мали у светским размерама, јесу људи са којима се поносимо, који живе и раде овде. Поносан сам на све добитнике ове награде. Имамо чиме да се дичимо. Традиционална годишња додела признања Привредне коморе Војводине, под називом “Капија успеха”, одржана је и ове године у част најбољима у туризму и  угоститељству. Ово престижно признање је дело и концепт Привредне коморе Војводине и ове године је одржано по 29. пут. “Капија успеха“ свакако представља и инспирацију привредницима да се упусте у нове подухвате, али и изазов свима из туристичког сектора у Војводини да постану будући лауреати.

У којој мери Покрајински секретаријат комуницира са локалним туристичким организацијама и каква је тренутна ситуација на територији АП Војводине с обзиром на епидемију корона вируса која је оставила негативне последице на туристичко тржиште?

- Идеја којом се води наш Секретаријат јесте управо оснивање локалних туристичких организација у јединицама локалне самоуправе где их нема, као и оснаживање постојећих туристичких организација на локалу. Са Туристичком организацијом Војводине, као кровном организацијом која се бави туризмом у покрајини, удружимо и уложимо средства у дигитални маркетинг, односно у промоцију локалних туристичких оргнаизација и на тај начин повећамо видљивост њихове туристичке понуде. Када говоримо о запошљавања у сектору туризма, Република Србија путем државне помоћи настоји да утиче на заустављање отпуштања у туристичком сектору. Покрајински секретаријат покушава да на ту појаву утиче постављање посебних услова у конкурсе за унапређење туризма, тако што је услов за учешће на конкурсима за развој и унапређење туризма немогућност отпуштања радника у периоду од шест месеци. Идеја је да на овај начин прикажемо и колико радних места у туризму смо сачували..

Ержебет Марјанов


Главни адути

Који су то, по вашем мишљењу,  највећи туристички потенцијали које Војводина може да пружи посетиоцима?

- Засигурно ће се ресурси Секретаријата у погледу туризма усмеравати ка и даље недовољно искоришћеним потенцијалима у Војводини, а то су различитост, мултикултуралност, мултиетничност и мултиконфесионалност, оваплоћени у менталитету њених житеља. Надалеко чувене винарије, чарде, салаши, верско и културно наслеђе, Фрушка гора и њени манастири, Град Нови Сад са Петроварадинском тврђавом и Подграђем, Сремски Карловци, Град Вршац са Вршачким брегом, околним белоцркванским језерима и Делиблатском пешчаром, и даље представљају туристичке дестинације од изузетног значаја, док су реке Дунав, Тиса, Сава и мрежа унутрашњих канала, који чине васкуларни систем Војводине, јединствени доживљаји сваког домаћина и госта. Оно што би и даље могло да дефинише и мења целокупан имиy Војводине јесте озбиљнији и уједначенији приступ  брендирању Војводине и њених производа.  Богатство различитости једне средине попут Војводине, у многоме утиче на перцепцију уметности, културе.  Управо су уметници и креативна економија ти који обликују природне ресурсе, а стратешко повезивање једних са другима се огледа у спремности да се уметницима да слобода да обликују окружење и преточе га у привређивање.

Спремни за престанак пандемије

- Наша идеја је да по завршетку пандемије успемо да задржимо одређени број домаћих туриста. То је велики изазов за нас, ипак, даћемо све од себе да обогатимо туристичку понуду у Војводини и спремно дочекамо престанак пандемије. Домаћи туризам је показао тенденцију интензивног опоравка у односу на међународна путовања, што представља шансу да се региони  као што је Војводина брже опораве од социјалних и економских последица пандемије.

Поред тога, туристички патриотизам је задатак свих нас, како би заједничким снагама подржали процват малих бизниса и заједница на локалу, уз интензивну промоцију и позиционирање Војводине на мапи атрактивних туристичких дестинација, јер Војводина постепено иде у корак са високим стандардима које диктирају савремени туристички токови.

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести