Кроз Фрушку гору возови ће ићи 200 на сат

До завршетка брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада, по уговору, остало је око две године, а на тој деоници од 40,44 километара од августа 2017, када је градња почела, урађено је више од 80 одсто планираног посла.
е
Фото: Dnevnik.rs

Први човек огранка руске компаније „РЖД интернешенел” у Србији, која је задужена за реконструкцију и модернизацију тог дела пруге између Београда и Будимпеште, Мансурбек Б. Султанов каже за „Дневник” да је задовољан како посао тече. 

– Успевамо да радимо у складу с динамиком, која је усаглашена с инвеститором, „Инфраструктуром железнице Србије” – каже Султанов. – Наравно, као и на сваком градилишту, настају околности које могу успорити ток радова. Углавном су то била питања која имају везе с пројектном документацијом и издавањем грађевинских дозвола. Али заједно с „Инфраструктуром железнице Србије” и Министарством грађевинарстава, саобраћаја и инфраструктуре, ми их оперативно решавамо.

Вијадукт и тунел у Чортановцима најзахтевнији су и најграндиознији инфраструктурни објекти на деоници Стара Пазова – Нови Сад, на којој ће возови моћи да развијају брзину до 200 километара на час. Мансурбек Сулатнов каже да је на вијадукту завршено више од 80 одсто свих радова, а на тунелу 76 одсто.

Фото: Dnevnik.rs

– Та два објекта су на подручју Националног парка Фрушка гора – напомиње Султанов. – То су околности у којима свака ситница приликом извођења радова мора бити усаглашена. И сматрамо да је то исправно – природна баштина Србије не сме бити угрожена ни у којим околностима. На самом почетку радова на градилишту су откривени археолошки налази па је изградња била на неко време обустављена због археолошких ископавања. Осим тога, у току грађевинских радова на вијадукту је настала потреба за додатним локалним инжењерско-геолошким истраживањима, које смо спровели заједно с инвеститором – „Инфраструктуром железнице Србије”, пројектантом – српским Саобраћајним институтом ЦИП, као и уз ангажовање европских и руских стручних организација. После тога су унете измене у пројектну документацију неких конструкција вијадукта, које су омогућиле наставак изградње уз узимање у обзир нових параметара у максимално кратким роковима, и омогућиле да се осигурају безбедност и дуговечност конструкција.

Султанов подсећа на то да је након почетка градње тунела и вијадукта на градилишту у Чортановцима, у лето 2018. године „РЖД интернешенел”  прионуо и модернизацији и изградњи двоколосечне пруге између Старе Пазове и Новог Сада, дуге 40,44 км, и додаје да је ту изведено око 50 одсто радова. Истиче да се приликом полагања колосека за брзу пругу на деоници користи руска технологија, која омогућава да се рокови извођења радова оптимизују и гарантује квалитет трупа пруге. На деоници Стара Пазова – Инђија – Бешка и у станици Инђија положено је више од 30 км колосека. Завршено је рашчишћавање терена за нову железничку станицу Бешка и прилазну друмску саобраћајницу. Наставља се рашчишћавање терена за изградњу и на деоницама од Бешке до Сремских Карловаца и од Карловаца ка Новом Саду, где се граде привремени путеви, измештају инсталације, демонтира горњи строј колосека.

Поменути вијадукт и тунел само су два од 58 објеката који се праве на том делу брзе пруге. Султанов истиче да реконструкција обухвата укидање свих нивелисаних укрштања железничке магистрале с друмских путевима, односно путних прелаза, за чије потребе се прави седам потходника и исто толико подвожњака, два надвожњака, осам железничких мостова, и изградњу две галерије, три вијадукта и један тунел и 29 пропуста или малих мостова.

– До сада је завршено пет пропуста и једна галерија – каже Султанов. – Ради се на четири потходника, два надвожњака, једном подвожњаку, три вијадукта, тунелу, два железничка моста и 18 пропуста, тј. малих мостова. Читав комплекс грађевинских радова на деоници се изводи у складу с националним и европским прописима (ЕН), уз сталну грађевинску  контролу инвеститора и техничку контролу усклађености с европским прописима од „DB Engineering & Consulting”-а. Челични распони за вијадукте – на 51. километру, дугом отприлике 500 метара, и на 55. км, који је дуг више од 300 метара, испоручују се директно из Русије – из града Вороњежа.

По речима нашег саговорника, на градилишту су радови организовани уз поштовање свих законских аката у Републици Србији. У неким временским интервалима радови се изводе у две или три смене. Ангажовани су 87 предузећа, 1.300 људи и 342 јединице разноразне механизације. У самој компанији запослен је 91 стручњак, а од њих су 38 држављани Србије.

Модернизација и реконструкција сигнално-сигурносног (СС) и телеграфско-телефонског (ТТ) система, уз образовање Јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова у Србији нови је пројекат на којем „РЖД интернешенел” ради на основу уговора који су у јануару, приликом посете председника Руске Федерације Владимира Путина  Србији, склопиле наше две државе. Мансурбек Султанов каже да Јединствени диспечерски центар (ЈДЦ) није само имплементација најнапреднијих технологија из области организације саобраћаја возова и управљања експлоатацијом него уједно значи и оснивање нове инфраструктуре, која је потребна за организацију рада, у шта спадају оптика, дигитална веза, информационе технологије.

Посао који обавља „РЖД интернешенел” финансира се из руског кредита. Укупна вредност Анекса бр. 3 Уговора за реконструкцију постојећег и изградњу другог колосека на деоници Стара Пазова – Нови Сад је нешто више од 585 милиона долара.

Фото: Dnevnik.rs

Поуздан партнер већ пет година

Компанија „РЖД интернешенел” присутна је на нашим пругама већ пет година. Од 2014. године она модернизује и гради пруге у Србији. Како каже Мансурбек Султанов, компанија је за то време реконструисала пруге Београд–Панчево и Ресник–Ваљево, завршила инфраструктурне објекте у оквиру развоја Паневропског саобраћајног Коридора 10 и полагање колосека на „Жежељевом” мосту.  

– Укупно је до сада наша компанија модернизовала у Србији више од 200 км железничког колосека. Осим тога, испоручено је 27 дизел-возова руске производње. За време заједничког рада смо изградили прави партнерски однос и однос пун поверења са српским колегама. У складу с уговором, који је потписан у јануару ове године, припремамо пројекат реконструкције и модернизације пруге Ваљево – Врбница – државна граница с Црном Гором, дуге 210 км, после чега следи реализација. За нас је част да активно учествујемо у преображају железничког изгледа Србије, и спремни смо да и даље пружамо било коју подршку том процесу великих размера.

        Зорица Милосављевић

Фото: С. Шушњевић, „РЖД интернешенел”

EUR/RSD 117.1420
Најновије вести