Међународни друмски транспорт смањен између 20 и 30 одсто

БЕОГРАД: Међународни друмски транспорт смањен је за 20-30 одсто, каже председник пословног удружења "Међународни транспорт" Неђо Мандић и додаје да српске превознике тренутно највише мучи неусклађеност извоза и увоза, због чега се дешава да морају из иностранства да се врате празни.
kamioni, tanjug
Фото: Tanjug/ D.Goll, ilustracija

"У почетку, прва два-три месеца када је почела пандемија ковида 19 интензитет посла је био смањен и до 50 одсто, док су неки у том периоду потпуно зауставили транспорт. Сада има посла, али не у пуном капацитету", каже Мандић за Танјуг, упитан колико је пандемија утицала на рад превозника.

Додаје да боље организоване фирме, ипак, могу да превазиђу те проблем и обезбеде посао.

Мандић као велики проблем у међународном друмском транспорту види то што није усклађен извоз и увоз, па се дешава да возила оду са робом из Србије, а да се враћају празна, јер нема увоза због ситуације са короном.

"Сваки дан када камиони не саобраћају праве трошкове, ту су плате и дневнице возача, али и други трошкови који иду уз то", наводи Мандић.

Указује да колеге које превозе робу контејнерима имају већи проблем, јер нема довољно контејнера на тржишту, па је смањен и број превоза.

Одговарајући на питање, засто кинеске робе има све мање на српском тржишу, каже да је по његовим сазнањима проблем у транспорту.

"Били су ''окривљени'' наши превозници да су подигли цене транспорта. То није тачно. Српски превозници нису подигли цену ни за једну пару. Свима је јасно да када имате вишак капацитета а мањак робе, као сада, тада цена не може да расте, може само да пада", указао је Мандић.

Додаје да је проблем у транспорту због контејнера. "Цена за прекоокеанске контејнере је била 1.000 евра, а у првим месецима пандемије је увећана на 10.000 евра по контејнеру. У последњих пар месеци цена је пала на 7.000 евра".

Контејнера нема довољно, каже и додаје да нико не зна где су контејнери.

"Нека претпоставка је, да су на територији Америке и Немачке задржани контејнери и нема их у промету. Ако би и наручили робу из Кине, нема чиме да стигне до наших лука", закључио је он.

Упитан да ли при уласку у поједине земље запослени овог удружења морају да имају негативан ПЦР тест, каже, да до недавно нису имали проблема, те да је Европа била на систему зелених коридора и пуштала да се транспорт нормално одвија.

"У последње време Немачка, Чешка и друге земље су почеле на границама да траже од возача негативан ПЦР тест. Могу да га ураде и на самој граници, а онда се чека у колонама и изгуби се доста времена", појашњава он.

Мандић каже да транспортом покривају целу Европу, земље бившег Совјетског Савеза, али и Енглеску и додаје да ово удружење има "добар" возни парк, а најчешће транспортују ауто-делове.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести