"У почетку, прва два-три месеца када је почела пандемија ковида 19 интензитет посла је био смањен и до 50 одсто, док су неки у том периоду потпуно зауставили транспорт. Сада има посла, али не у пуном капацитету", каже Мандић за Танјуг, упитан колико је пандемија утицала на рад превозника.
Додаје да боље организоване фирме, ипак, могу да превазиђу те проблем и обезбеде посао.
Мандић као велики проблем у међународном друмском транспорту види то што није усклађен извоз и увоз, па се дешава да возила оду са робом из Србије, а да се враћају празна, јер нема увоза због ситуације са короном.
"Сваки дан када камиони не саобраћају праве трошкове, ту су плате и дневнице возача, али и други трошкови који иду уз то", наводи Мандић.
Указује да колеге које превозе робу контејнерима имају већи проблем, јер нема довољно контејнера на тржишту, па је смањен и број превоза.
Одговарајући на питање, засто кинеске робе има све мање на српском тржишу, каже да је по његовим сазнањима проблем у транспорту.
"Били су ''окривљени'' наши превозници да су подигли цене транспорта. То није тачно. Српски превозници нису подигли цену ни за једну пару. Свима је јасно да када имате вишак капацитета а мањак робе, као сада, тада цена не може да расте, може само да пада", указао је Мандић.
Додаје да је проблем у транспорту због контејнера. "Цена за прекоокеанске контејнере је била 1.000 евра, а у првим месецима пандемије је увећана на 10.000 евра по контејнеру. У последњих пар месеци цена је пала на 7.000 евра".
Контејнера нема довољно, каже и додаје да нико не зна где су контејнери.
"Нека претпоставка је, да су на територији Америке и Немачке задржани контејнери и нема их у промету. Ако би и наручили робу из Кине, нема чиме да стигне до наших лука", закључио је он.
Упитан да ли при уласку у поједине земље запослени овог удружења морају да имају негативан ПЦР тест, каже, да до недавно нису имали проблема, те да је Европа била на систему зелених коридора и пуштала да се транспорт нормално одвија.
"У последње време Немачка, Чешка и друге земље су почеле на границама да траже од возача негативан ПЦР тест. Могу да га ураде и на самој граници, а онда се чека у колонама и изгуби се доста времена", појашњава он.
Мандић каже да транспортом покривају целу Европу, земље бившег Совјетског Савеза, али и Енглеску и додаје да ово удружење има "добар" возни парк, а најчешће транспортују ауто-делове.